lämna eller stanna?
Har en make med kroniska smärttillstånd som under lång tid medicinerat med starka opioider. Problemet är att han inte sköter sin medicinering, läkemedel som ska räcka i två veckor är slut på tre- fyra dagar. Äter med andra ord typ tretti tabletter per dag istället för dina ordinerade 8 tabletter. Jag upplever honom mycket påverkad under det här dagarna, frånvarande, lättirriterad, stressad, sover ej med är nästan som övertrött hela dagen och kan göra rörelser i slowmotion, är klumpig och har sönder saker, är elak mot mig och barnen verbalt, känslomässigt labil och kan lätt gråta för minsta sak och vill gärna ha min tröst när jag bara vill spy på han. Han mår ju ofta illa och har ibland kräkts ner hela badrummet. Är glömsk och bryr dug inte om nåt annat än dig själv. Upplever att han har sämre hand om våra barn. Vettigas va jag ska göra , jag har konfronterat honom då många gånger med det här . Men han lägger bara över allt på mig, att min oro och mitt dåliga humör gör honom lättirriterad och elak. Han fattar inte alls det jag ser. Efterkommande 1-2 dagar ligger han sjuk med feber, frossa och diarré samt ont i hela kroppen.?då är de sååå synd om honom. Under den perioden får jag lite tid för återhämtning, han orkar i alla fall inte bli arg då eller ställa till med nåt men kan å andra sidan inte hjälpa till med något hemma. Jag går dra hela lasset själv med hus barn och ekonomi. Sen har vi en vecka då han är som vanligt, då är han underbar, få är han den jag en gång förälskade mig i. Den veckan har vart min räddning, men jag vet inte hur länge jag orkar detta pendlandet mellan himmel och helvete. Samtidigt har jag haft svårt att säga ifrån då jag vet hur fruktansvärt ont han kan ha uran morfinet. Har tillichmed gått med på att han lägger 5000 varje månad på cannabis för att lindra smärtan, det funkar bra, han blir inte alls lika påverkad som av morfinet men vi har inte råd!! Känner nåt slags ansvar från honom som gör att jag inte törs lämna, tror ärligt inte att han klarar sig utan mig, va fan ska jag göra..