• kp99kp

    Hur mycket alkohol pallar jag?

    Jo frågan är då hur mycket alkohol jag pallar?
    Första gången jag dricker.
    Jag är en kille som väger 70kg och är ca 180 lång och är 15 år gammal
    Oavsett vad ni säger om att jag inte ska dricka så kommer jag göra det oavsett.
    Jag undrar hur många 4.5%iga 50cl cider jag kan få i mig utan att bli redlös och spyr hela kvällen. Flesta säger att man bör testa själv men hur ska jag testa för jag vill ju inte bli redlös? finns det något täcken på när man ska sluta dricka och hur mycket man ska dricka under en viss tid. Jag funderar själv på att köpa 7-8 st men vill veta lite från andra också. 

  • Svar på tråden Hur mycket alkohol pallar jag?
  • carlf

    Alla mår dåligt av att dricka 4 liter läsk. ja det är nästan samma sak cider som läsk. Det blir för mycket socker för kroppen om du inte slår ut det på 6-7 timmar. men då kan det vara rätt lagom. 
     Drick aldrig mer än max 1 liter i timmen men då kanske bara 0,5 liter nästa timme. 

  • Aikido

    Omöjligt att säga då toleransen är individuell.
    Börja med ett par i valfritt tempo och VÄNTA sedan åtminstone en kvart. Känns det ok så drick en till i lugnt tempo. Och så vidare. Även om du känner dig som en kung kan det slå till en stund senare.

  • carlf

    Vänta mer än 15 min. det hinner inte ut i blodet och påverka dig så du känner på 15 min. 
     

  • Lillalilla1987

    Varannan vatten!!! Mycket viktigt, jag dricker aldrig särskilt mycket, men glömmer jag varannan vatten så slår det rätt hårt tyvärr

Svar på tråden Hur mycket alkohol pallar jag?