• Anonym (Agge?)

Åsikter om namnet AGATON?

Jag skulle vilja höra alla era åsikter om namnet Agaton.
    Blir smeknamnet automatiskt Agge? Vad tänker ni när ni hör Agaton? Agge?
    Fint? Fult? Gångbart? Sött? Coolt? Mesigt? Seriefigur? På ingående? Utgående?

• Svar på tråden Åsikter om namnet AGATON?
  • Anonym (nej)

Fruktansvärt att behöva bli kallad Agge.....

• Anonym (....)

Tänker på Agaton Sax. Ser en liten farbror.

• Anonym (Jul)

Blir säkert Agge som smeknamn, hemskt. Sedan faller namnet Agaton inte mig i smaken.

• Anonym (Agge?)

Oj, jag som tyckte det lät lite tufft och annorlunda.
    Agge, då tänker jag typ Agneta. Fast hör jag Agge ute nu, så ser jag en pojke framför mig. Inte så många som döper sina döttrar till Agneta nu för tiden.

Ingen som gillar namnet Agaton?

• Aniiee
    Anonym (Agge?) skrev 2014-12-26 09:56:27 följande:

Oj, jag som tyckte det lät lite tufft och annorlunda.
    Agge, då tänker jag typ Agneta. Fast hör jag Agge ute nu, så ser jag en pojke framför mig. Inte så många som döper sina döttrar till Agneta nu för tiden.

Ingen som gillar namnet Agaton?

Agaton är lite cringe-worthy, men däremot har jag ingenting emot Agge. Fast jag tänker automatiskt Agge=August (från stockholm-serien. Henning och Lottens son August kallades Agge som liten)
    Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • taquine

Bättre än Kevin ivarjefall, lite halvsött och ovanligt 
    Annars kör på Vincent .. säkert kort (säger jag till alla som är osäkra på pojknamn )

Goodness me
  • Anonym (bastuba)
    Anonym (Agge?) skrev 2014-12-26 09:49:30 följande:

Jag skulle vilja höra alla era åsikter om namnet Agaton.
    Blir smeknamnet automatiskt Agge? Vad tänker ni när ni hör Agaton? Agge?
    Fint? Fult? Gångbart? Sött? Coolt? Mesigt? Seriefigur? På ingående? Utgående?

Som någon skrev ovan.. Tänker jag på Agaton Sax. privat detektiven.

Agge är väl inte hela världen som smeknamn..

Agaton för mig är kanske inte rätt som tilltals namn. Men som ett mellan namn är det mer coolt kan jag tycka.. För mig gör Agaton sig riktigt coolt som just mellannamn och inte tilltalsnamn..
  • Anonym (Agge?)
    taquine skrev 2014-12-26 10:12:51 följande:

Bättre än Kevin ivarjefall, lite halvsött och ovanligt 
    Annars kör på Vincent .. säkert kort (säger jag till alla som är osäkra på pojknamn )

Oh, nej, usch. Vincent är ett avskynamn för mig. Kände en Vincent som barn, vi gick i samma skola. Han var helt störd och när han var kring 19 år så mördade han sin flickvän.
    Så det namnet går SÅ bort. Kan inte ens köpa kläder till folks barn, med märket "Vincent" då det ger mig SÅ mycket obehag.
  • En PantherTant

Ok namn, men tänk på att det är ganska svårt att uttala för barn. Blir antagligen använt något smeknamn åt honom av andra barn. Men vilket smeknamn kan du ju styra med att redan när du presenterar honom säga att vi kallar honom också för "..."

Tänkbart smeknamn kunde till exempel vara Tony / Toni, Acke, eller Gary

Svar på tråden Åsikter om namnet AGATON?