• Äldre 26 Dec 12:26
    18026 visningar
    4 svar
    4
    18026

    Hur köpa MIO soffa till halva priset?

    Hej alla er som är prismedvetna! Hur köpa en MIO soffa till nästan halva priset?

    Är ni som jag trötta på MIOs höga priser och vid påtal om rabatt vid köp, konstiga blickar från personalen. Här kommer lite upplysningar om MIOs soffsortiment. Många av MIOs soffor tillverkas av en leverantör som heter MTI Furninova i Polen. Dessa soffor tillhör mellanklassen skulle jag påstå med många detaljer av stommen gjort i spånskivematerial, hur kan då priset vara så högt? Jo, det stavas HÖGA marginaler hos MIO.

    För att göra folk medvetna kan dessa soffor med alla optioner köpas direkt från återförsäljare i Polen och kringliggande länder. Lista på återförsäljare. www.mti-furninova.pl/en/salony.html 

    Det är en fördel att kunna språket, men många återförsäljare pratar även engelska. De soffor jag förfrågat kostar i regel 40-50% mindre än här hemma, tänk också på att det alltid finns prutmarginal hos dessa försäljare till skillnad mot MIO! Betalning görs enklast med EU banköverföring. Bäst är om man själv har möjlighet att avhämta soffan eller känner någon som kan ordna det. Om du inte kan ordna något själv kan fraktpris från Polen kan te sig höga, men du spara fortsatt pengar vill jag lova.

    Själv köpte jag en enkel 4-sits soffa i läder, exakt kopia av vad som fås hos MIO. Med hemleverans och inbärning (återförsäljaren ordnade frakt) sparade jag 11.000kr jmf. med MIOs väl tilltagna priser trots högt fraktpris från Polen.

    Man kan ju fråga sig hur samma soffa i Polen kostar 50% mindre hos en återförsäljare som också tar ut marginaler. Så nästa gång du handlar på MIO ifrågasätt dem, så de får känna på lite priskonkurrens.      

  • Svar på tråden Hur köpa MIO soffa till halva priset?
  • Anonym (orkar­)
    Äldre 26 Dec 12:32
    #1

    Orkar åka till Polen för att köpa mig en soffa. Varför inte åka till Indien eller Kina för att köpa mina kläder med. Eller en ny Iphone.

  • Cl4udi­o
    Äldre 4 Jan 03:07
    #2

    råkar du veta oxo namnet på leverantören av mios bord? för vi har just beställt ett av deras bord o det var fruktansvärt dyrt!

  • Anonym (x)
    Äldre 4 Jan 05:50
    #3

    De höga marginaler du pratar om skall täcka hyra och personal bl.a.

  • Anonym (flowe­r)
    Tue 18 Jun 2019 13:21
    #4

    Prismedveten, är det samma sak som snål?

Svar på tråden Hur köpa MIO soffa till halva priset?