Antidepp medicin
Det är så att jag har en jobbig uppväxt i mitt bagage, skulle kunna skriva en hel bok om min uppväxt, men det är inte relevant i detta sammanhang så det kan lämnas osagt.
Har under många år känt mig deprimerad och frustrerad över diverse saker.
För något år sedan började jag med antidepp (provade bla mirtazapin 30mg mot min ångest och sömnproblem och sertralin 50 mg) men kände att det inte direkt hjälpte och slutade ganska snabbt med båda. Jag personligen kände inte att jag led av någon större ångest/depression utan det var utomstående som tyckte att jag borde söka hjälp för detta, men då jag bara blev helt nollställd så valde jag att lägga ner med medicineringen (provade först mirtazapin 1 månad och sen 1 månad sertralin).
Men nu dom senaste månaderna har det hänt ännu mer skit i mitt liv (som om jag inte haft tillräckligt redan) och min ångest/depression har nått en punkt där jag själv känner att det inte är hållbart.
Så nu har man ju börjat fundera på att söka hjälp igen och kanske ge det ett nytt försök. Men skulle vara bra att få höra andra människors erfarenhet kring antidepp mediciner.
Har det hjälpt er, och på vilket sätt?
Känner ni att eran livskvalite har förbättrats och hur har det gått efter att ni slutat med medicinen efter en längre tids användande?
Tacksam för svar.