• csillag1

    plusset som försvann - bim+11

    Hej!
    Jag skulle verkligen behöva råd och jag ska försöka göra en lång historia kort.
    Vi har ett barn sedan tidigare, hen är 10 år och sen dess har vi försökt skaffa fler men utan resultat. Det har konstaterats att jag har ägglossning (jag känner det också) och jag har en regelbunden menstruation. Mensen har alltid kommit på dagen men de senaste åren kan det diffa med en dag eller två men aldrig mer. Vi har länge haft en lång längtan efter barn och som lett till många spökstreck, tårar och misslyckade inseminationer. Längtan är kvar men en acceptans har infunnit sig.
    Hur som haver så konstaterade jag för snart två veckor sedan att mensen var på väg, kände alla tecken och väntade på dess ankomst, den dök inte upp. Jag tänkte inte mer på det och dagarna gick. Jag börjar må dåligt, illamående, ont i ryggen, hungrig jämt och ständig och kissar mest hela tiden. Trött och på dåligt humör dessutom. "Mensvärken" finns kvar men ingen mens. I går tittar jag i min app och konstaterar att mensen är sen, den skulle infinna sig när jag kände att den var på väg. Jag gravtestar, det plussar och upptäcker att testet är 3år gammalt så antar jag inte kan förlita mig på det. Vi köper ett nytt test och på morgonen testar jag, det är två streck. Jag blir överlycklig, rycker åt mig testet och springer in till min man och strecket är borta.. kvar är kontrollstrecket. Vi snackar nu om ett tidsperspektiv om två minuter. Det var inget spökstreck, det var två tydliga streck men känns som om jag vore gravid borde inte strecket försvinna. 

    Hur ska allt detta tolkas? Jag är nu i bim + 11, mår fortfarande dåligt och det känns som mensen ska komma. Jag vågar inte hoppas på någon graviditet men måste medge att ju längre tiden tar ju mer grubblar jag.

    Jag vore mycket tacksam för råd!!

  • Svar på tråden plusset som försvann - bim+11
  • csillag1

    Direkt eller om några dagar? '
    När ska man börja bli orolig? Är det pinsamt att uppsöka läkare om inte mensen dyker upp?

    Tack så mycket :)

  • csillag1

    Hej och tack för alla råd!

    Jag testade mig i dag med CB digital och det är negativt. Mensen har fortfarande inte kommit men jag har jätte ont (riktigt ont) i mage och ländrygg nu. Jag funderar på att ringa läkare i morgon om jag inte mår bättre för jag har inte varit i denna situation förr.

Svar på tråden plusset som försvann - bim+11