• Alana

Gurkorna möglar

Får ofta slänga gurkor då de snabbt möglar i mitt kylskåp. Känns trist att slänga, eftersom de oftast är hela gurkor. Ibland två, tre stycken på samma gång.

Brukar folk ha detta problemet eller är det kanske något jag gör fel? Hur motverka att gurkorna möglar bara efter ett par dagar?

• Svar på tråden Gurkorna möglar
  • DJÄVULENS HÖGRA HAND

Aldrig fått en gurka att mögla faktiskt, har rätt kallt men inte så att det fryser men nästan. Köper inte ekologiska gurkor om det kan ha något med saken att göra, sen om du ofta får mögliga produkter kanske du har sporer kvar i kylen som smittar det andra, men är nog lite långsökt då oftast gurkor är inplastade.

• Alana

Det är inte ekologiska gurkor. Har haft både inplastade och oinplastade gurkor som möglat. Slängde två stycken så sent som igår. Blir så trist i längden att köpa och sen bara slänga.

• Anonym2245

Köp färre gurkor?

Städa ur kylen ordentligt unna du lägger in nästa gäng?

• DJÄVULENS HÖGRA HAND

Brukar sitta dränering på bakvägen i skåpet, har du kollat så det inte är smutsigt där? Annars har jag inget vettigt att tillföra. Ja jag gillar heller inte att kasta mat, har inte med pengar att göra utan principen att köpa och slänga... hatar sopor!

• Anonym2245

Förvara inte gurka med äpple,päron. Avokado och och/eller tomat då de är etenproducenter.

Svar på tråden Gurkorna möglar