• Äldre 27 Dec 00:13
    821 visningar
    4 svar
    4
    821

    hjälp att tyda tester

    Behöver hjälp att tyda dessa ägglossningstester.
    Ja tycker inte riktigt att de e nåt som e positivt, men ja ser ju ändå en stegring där de två mittersta testen är de som e närmast positiva.

    Har gjort två tester om dagen här så ett på lunch/em och ett på kvällen.
    Gjort tester även före dessa men de har varit betydligt svagare så de finns ju ändå en stegring.

    Är de två mittersta positiva och isf finns de nån chans kvar på denna cykel om vi får till de ikväll eller imorrn fm/lunch/kväll eller är de kört denna cykel?
    Har för mig att ägglossning sker ca 48h efter positivt test och isf borde den väl ske imorrn?

    Är de efter 48h eller inom 48h? Är de närmare 48h eller helt enkelt bara inom 48h o därmed kan ske en timme efter de positiva likväl som efter 46h?

    Ja har endometrios som försvårar det här med graviditetsförsöken och vi har försökt i 2,5år utan att lyckas. I somras fick vi de efterlängtad plusset men de slutade i missfall i v8.. Efter detta blev ja allvarligt sjuk och inlagd med medicinering under tre månader. Därför valde fertilitetskliniken att ja skulle äta provera i två-tre månader för endometriosen skulle få chans att dra sig tillbaka litegrann o kroppen vila lite. Därför åt jag provera i två månader.

    Kan provera påverka ägglossningen nu efteråt? Slutade med provera den 10 dec o ca en vecka senare kom mensen så ägglossning borde ju va ungefär nu.

    Finns de hopp eller är de kört denna cykel?
    Vi vill så gärna båda två men sex har liksom blivit ett "jobb" och därför tryter lusten, framförallt på min man. Så därför använder vi oss av ägglossningstester för att slippa "tära" mer än nödvändigt på tvånget...

    Hjälp mig tyda och förklara hur våra chanser ser ut just utifrån dessa tester.

    De översta två testen är tagna i torsdags.

  • Svar på tråden hjälp att tyda tester
  • Äldre 27 Dec 01:24
    #1

    De två i mitten ser positiva ut, men det är svårt att se när de har torkat, bättre att avläsa när de är färska, och ta ett digitalt när man tror det är positivt :)

  • Äldre 27 Dec 02:29
    #2

    Puffar för fler bedömningar o svar på lite frågor

  • Äldre 27 Dec 09:25
    #3

    Solklart gravid :)

  • Äldre 27 Dec 10:00
    #4

    Nej de är ägglossningstester.

    Ja Villes hjälp att tyda demo få nögra frågor besvarade..


    idasss skrev 2014-12-27 09:25:31 följande:

    Solklart gravid :)


Svar på tråden hjälp att tyda tester