• mb08

tips på skor till 1 åring? ?

Har ngn tips på ngt varmt att ha på fötterna på en åring som inte går än?? Vår son verkar ha tjocka fötter. .. får inte in hans fötter i några skodon! Han går inte än så han sitter ju mest i vagn men i gungan o om man vill lyfta upp honom behövs ju nån typ av sko nu när det är kallt . Alla de skor /tofflor vi har är av stövel-modell o det GÅR inte att få ner hans fötter i dem. Hälen kommer liksom inte ner. Finns det några skor man kan kan liksom knäppa upp hela vägen o bara föra in foten i? Hoppas nån förstår vad jag menar...

• Svar på tråden tips på skor till 1 åring? ?
  • mb08

ja men tar gärna emot tips på sådana också! finns det några som går att få på och som sitter på?... vi har fått jättesöta i toffelmodell (typ klassiska fårskinnstofflor, shepard) men dem ska man ju "trä" in foten i, lite som en stövel och det går inte. de kommer inte på ordentligt och åker därför av lika fort. vet inte vad det är, om han har lite tjocka fötter, eller tjocka vrister, eller om det är att han inte kan böja foten i rätt vinkel för att liksom få in foten i skor... bäst vore nån slags tossa el sko som man kunde öppna upp och trä in foten i och sen knäppa igen eller dra igen så att den satt fast. skulle nu vilja åka lite pulka med honom men det går ju inte om han inte kan ha nåt varmt och lite vattenbeständigt på fötterna! stackarn fryser ju annars...

• Flickan och kråkan

Gick visst inte att länka. Gå in på "tillbehör" på minimundus så finns det vanthållare - sådana med "klips" i båda ändarna.

• Donum

Mellantösen hade forfarande väldigt "bulliga" fötter i och med att hon bara var 9 månader när hon började gå så det var svårt att hitta promenadvänliga skor till henne. De som till slut funkade utmärkt var Reima. Om han inte är i närheten av att börja gå än är det en rätt onödig utgift dock.

I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • mb08

Vad använder du för tossor? Har inte sett det i nån affär tror jag.

• Donum
    mb08 skrev 2014-12-27 14:48:46 följande:

Vad använder du för tossor? Har inte sett det i nån affär tror jag.

Frågar du mig?

Jag har faktiskt inte använt tossor till barnen. Inte utomhus på vintern i alla fall. De har kunnat gå vintern närmast sin ettårsdag (har september- och decemberbarn). Men överlag skulle jag säga Reima. Jag är partisk, förstås, men deras skodon har passat mina barns runda och breda fötter.
    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • umm abdilleh

De har bra varma tossor på hm. Även barn med breda fötter får plats i dom

• Mellanmjölkens land

Vi köpte tossor till vår yngsta nu till jul. Normalt sett har hon ett par vinterkängor (hon går) men ibland är vi ute bara för att söva henne och då ville vi ha ett par tossor istället. De vi har går upp till knäna ungefär och är fodrade upp till ca fotleden. Resår högst upp och ett kardborreband att dra åt runt fotleden.

Där vi var fanns det två varianter: Reima som hade lite rejälare tyg undertill så att ett barn skulle kunna gå några enstaka steg med dem utan att de slets sönder och så varianten vi tog. Vår variant kostade nån hundralapp mindre och hade ingen förstärkning men med tanke på hur vi tänkte använda dem var det inget problem.

Svar på tråden tips på skor till 1 åring? ?