VAD ska man egentligen äta då man har diarre och haft det LÄNGE?
Japp, som överskriften lyder.....
Har haft magsjukan förra veckan och är kvar med diarre så fruktansväääärt
Jag vet blåbärssoppa och vitt bröd, men nåt annat???
Japp, som överskriften lyder.....
Har haft magsjukan förra veckan och är kvar med diarre så fruktansväääärt
Jag vet blåbärssoppa och vitt bröd, men nåt annat???
Tror du ska undvika mjölkprodukter.
Drick ProViva och/eller ProActive, finns i kyldisken i dom flesta mataffärer och finns i flera olika smaker
För att få i dig mat så ska du ju hålla dig till snäll mat som tex Ris, fiskbullar, vitt kycklingkött, kokta grönsaker...
Banan är förstoppande för de flesta. Blåbärssoppan brukar fungera.
Ät inte rås grönsaker och sur frukt.
Ohhh
SÅ sugen på lättfil.... Druckit blåbärssoppa inatt, har ont i magen nu med.... Va SÅ trög att äta tacos igår kl 18, HELA natten igen va ja uppe, och nästan grät, IDIOT va jag, lök osv...
Men men, ska nog gå och köpa Proviva....Tack
Oh, jag är så hungrig nuuuu
Får väl äta Hmmm, jag vet inte vad, eftersom jag "inte" äter vitt bröd, ( ändrat livsstil ) så vill jag inte äta toastat bröd, fast man har väl tappat nåt kilo nu dessa dagar....
för att blåbär ska vara stoppande ska det vara osötat..vill du ha sötat funkar svartavinbär bra som oxå är stoppande...sen är ju kokta morötter bra för det är milt för magen...kokt fisk,ris ..proviva kan ju funka oxå med för orolig mage..läs på förpackningen det finns lite olika drycker i kyldisk för magen.. sen kanske du skulle köpa nåt på apoteket som kan stoppa diarren..finns ju bulkmedel som funkar både mot diarre o hård mage..det kan ju vara värt att prova..hoppas du blir bättre snart!
ät du lite toast,(du får väl äta grov bröd sen för det sätter ju bra fart på magen!)
vitt bröd är ju oxå stoppande du det inte innehåller så mkt fibrer..
tack för alla era svar!
Ett "skitbra" tips som låter jättefåningt men som funkar varje gång!
Ta och ät en tesked kanel. Ta kanelen i munnen, ta sen en mun vatten eller nåt och skölj runt i munnen så det blandas med kanelen och svälj. Annars är det hopplöst att få ner det. Starkt som attan, men det fungerar faktiskt! Jag lovar!
Om man har diarré länge ska man kontakta läkaren, det kan vara något som det behövs läkemedel för.
Krya på dig!