• mylifeisyou12

    SNÄLLA HJÄLP !!

    Hej ,

    Till att börja med så är jag gravid i v 34 .

    För ca en eller två veckor sen så hade mamma köpt en stor kartong med små (Vimto) juicekartonger från Matrix . Jag hade druckit massa . Idag när jag höll på att dricka så såg jag att bäst föredatumet var Jul 2014 . Alltså hur kan det komma till sig att de säljer saft som har passerat bäst före datumet för många månader sen ???

    Tror ni att bebisen kan ha tagit skada ? Bör jag kontakta förlossningen ? Min bm har ledigt tror jag ..

  • Svar på tråden SNÄLLA HJÄLP !!
  • Decibel84

    Dom säljer ofta saker som gått ut eftersom att många produkter blir inte gamla om dom är oöppnade...Tror absolut inte det är någon fara om du fått i dig juice som gått ut

  • mylifeisyou12
    Decibel84 skrev 2014-12-27 21:17:15 följande:

    Dom säljer ofta saker som gått ut eftersom att många produkter blir inte gamla om dom är oöppnade...Tror absolut inte det är någon fara om du fått i dig juice som gått ut


    Tack så jättemycket för ditt svar!!

    Men det är nästan 6 månader sen , tycker du att det ändå är ofarligt ??
  • Decibel84
    mylifeisyou12 skrev 2014-12-27 21:27:25 följande:
    Tack så jättemycket för ditt svar!!

    Men det är nästan 6 månader sen , tycker du att det ändå är ofarligt ??
    Jadå...inte som att du tuggat i dig rått kött eller gamla musslor;)
  • pgw

    "Bäst före" betyder just precis det. Efter det datumet är den bara Bra. Om några år börjar den kanske smaka konstigt. Om det hade varit något fel på den, så hade du märkt det. "Sista förbrukningsdag" är något annat, så står det på produkter som faktiskt far illa.

Svar på tråden SNÄLLA HJÄLP !!