• drmcstuffin

Hur orkar dom?

Jag förundras av hur mina vänner orkar med att deras barn på 2.5 år har absolut ingen som helst sovrutin. Oftast somnar hen allt mellan 20.30 och midnatt fastän hon ska på förskolan. Hen har svårt att varva ner och blir alltid sövd i mamma/pappas och famn framför tvn. Hen får välling på kvällen.

Gnäller hon om välling gråter och skriker hen tills hen får som hen vill spelar ingen roll om klockan är förmiddag,lunch,middag kväll.

• Svar på tråden Hur orkar dom?
  • Harmagedon

De gör nog så gott de kan och vissa dagar orkar de säkert inte. Men de måste.

• Flickan och kråkan

Skulle tippa på att barnet sover på förskolan och att det är dags att sluta med dagsvila. Att somna i förälders famn ser jag inget märkligt med.

• Hanne

De kämpar nog på så mycket de kan, vad ska de annars göra? Båda mina barn är svårsövda på kvällarna, trots att de inte sover på dagen och trots att vi har bra rutiner med sagoläsning med mera. Barn har nog helt enkelt olika sömnbehov och olika förmåga att koppla av. De allra flesta föräldrar gör sitt allra bästa och vill inget hellre än att barnen ska ha bra sovrutiner och må bra.

• winnethepooh

Ja TV lär ju knappast hjälpa, man bör undvika alla skärmar nära läggdags då det stimulerar alltför mycket. Men vem vet hur deras situation egentligen ser ut för att det blivit så, man ska nog inte döma för snabbt...

Svar på tråden Hur orkar dom?