• Molle1981

Tycker du att regeringens och alliansen uppgörelse är bra för Sverige?

Uppgörelsen mellan regeringen och alliansen gör det möjligt för dem att strunta i vad folket röstar på fram till år 2022, så länge de 6 partierna samlar 50 eller mer procent i de kommande valen. Det innebär att vi i Sverige kan ha väldigt små minoritetsregeringar som obehindrat kan styra vårt land. Allt detta för att hålla bort SD från någon form av inflytande ocv för att driva vidare miljöpartiets så viktiga invandrapolitik. En röst på Mp, S, C, Fp, M, Kd och troligen även V kommer alltså att innebära samma sak fram till 2022 och troligen kommer det även bli förlängt och då gälla även efter det.

Svårt att se att folk ens kommer att bry sig om att gå och välja, då det ändå inte gör någon som helst skillnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-28 10:52
    Ja! Jag skriver min egna åsikt..
    Nej! Jag skriver min egna åsikt..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-28 10:56
    Försökte lägga till 2 alternativ till för dem som vill rösta och tro sig ha en annan uppfattning om det här, men funkade tyvärr.. Ni får fortsätta att skriva i kommentarsfältet istället. Men huvudfrågan är om du tycker decemberuppgörelsen är bra eller dåligt. Det andra är bara anledningar till det. Så "Ja" eller "Nej" Det är enkelt.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du att regeringens och alliansen uppgörelse är bra för Sverige?
  • Esoada

Jag röstade på S i valet 2010, aldrig mer!

Nu blir det SD eller V, eller något småparti utanför riksdagen

• Molle1981
    Esoada skrev 2014-12-28 02:09:14 följande:

Jag röstade på S i valet 2010, aldrig mer!

Nu blir det SD eller V, eller något småparti utanför riksdagen

Ja det är numera bara 3 partier att rösta på SD, V eller 6-klövern eller vilket namn de senare väljer?
  • sjuttiofemman

Pinsamma omröstningar ni spammar forumet med. Allt för att befästa er egen politiska övertygelse.

• Hoppentoss

Nej, det tror jag ej. Jag tycker Stefan är inkompetent och jag har noll förtroende för den mannen likaså hans finansminister. Jag upplever det som om dom tror vi är totalt blåsta och inte kan tänka själva, dom ändrar sig hela tiden och håller inte sina löften. Så nej denna lösning är bara ett hopkok som bli något halvblasyr. Det är min åsikt. God fortsättning

• Grande Rock

Ja, men jag styrker inte din bisats i det svaret så jag kan inte rösta.
    Varför kan du inte ha någorlunda neutrala svarsalternativ i din poll?

Assumption is the mother of all Fuck-ups
  • sjuttiofemman
    Grande Rock skrev 2014-12-28 09:19:39 följande:

Ja, men jag styrker inte din bisats i det svaret så jag kan inte rösta.

Varför kan du inte ha någorlunda neutrala svarsalternativ i din poll?

För att de är Sd-anhängare och vill föra fram sin politik till varje pris.
  • Anonym (Demokrat)

Sverigedemokraters enkäter på FL visar väldigt väl vilken demokratisyn anhängarna har.

Jag kan inte rösta eftersom alternativen är tillrättalagda.

• Gert

Det är bra om man tycker om demokratur. Demokrati har vi inte längre i Sverige. Det är tidigare moderattoppar, ministrar, allianspolitiker överens om. Ulf Adelsohn, Gunnar Hökmark, Cecilia Stegö Chilò, Lena Adelsohn Liljeroth, Sara Skyttedal plus många fler riktar stenhård kritik till "Decembersveket".

De övriga partierna är riktiga fegisar. Jag lyssnade på Stefan Löfven igår på P4 Extra. Han fick frågan om skälet till varför han inte kommer utlysa extraval var för att SD har växt sig stark i opinionen. Stefan Löfven började darra på rösten som han brukar göra när han ljuger, det är helt uppenbart att han inte utlyser extraval på grund av SD:s framgångar.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Molle1981
    sjuttiofemman skrev 2014-12-28 09:02:41 följande:

Pinsamma omröstningar ni spammar forumet med. Allt för att befästa er egen politiska övertygelse.

Denna tråd är den viktigaste vi haft här inne på ett väldigt bra tag. Staten begår ett demokratiskt övergrepp på sina medborgare och du kan inte se det för ditt SD-hat och hat till andra länders politk står i vägen för det.
  • Grande Rock
    Molle1981 skrev 2014-12-28 10:21:33 följande:
    Denna tråd är den viktigaste vi haft här inne på ett väldigt bra tag. Staten begår ett demokratiskt övergrepp på sina medborgare och du kan inte se det för ditt SD-hat och hat till andra länders politk står i vägen för det.
    är det alltså därför du inte kan ha några neutrala svarsalternativ?
    Om man inte ser det på samma sätt som du gör ska man inte kunna svara sanningsenligt?
    Assumption is the mother of all Fuck-ups
Svar på tråden Tycker du att regeringens och alliansen uppgörelse är bra för Sverige?