• ametisten

    CD-spelare för godnattsagor...

    Hej,

    Är på jakt efter en CD-spelare till barn. Jag har köpt någon tidigare som jag returnerat. Anledningen till att jag returnerade den var att den stod och "tuggade" då och då och då allra helst vid byte av spår. Det var ju såklart irriterande :(

    Har ni tips pm bra/stabil CD-spelare till mitt barn för främst godnattsagor?

    Önskemål:

    Att CD inte "hackar/tuggar" när den spelas upp

    Stora knappar

    USB ingång

    AUX ingång

    SD- kortläsare

    Spelar CD och mp3

    FM radio

    Hörlursingång (gärna, men inget krav)

    Det är många krav här ovan och alla är väl inte måsten, men bra att ha för att kunna spela från olika typer av källor. Det viktigaste är trots allt att det går att spela CD- skivor på den!

    Tips?

  • Svar på tråden CD-spelare för godnattsagor...
  • mammalovis

    Den min tös har uppfyller inte alla krav, men har fungerat bra hos oss. Hon har en barnanpassad cd-spelare i rosa med två mikrofoner. Den levereras utan adapter, men det har vi köpt till. Hon fick den när hon var två och hon är nu fyra år och den har som sagt överlevt. Jag minns inte exakt när hon började använda den mer självständigt, men hon fick eget rum vid 25 år.

    Vår är köpt på BR. Den finns även i mer neutral färgskala. Hon sover nu, så jag kan inte kolla mer. Dock är det nog svårare om den måste uppfylla mer än spela cd-skivor. Den kostar nog ca 400 kr.

Svar på tråden CD-spelare för godnattsagor...