Sjuksköterska inriktningar
Hej jag sitter just nu i tankarna på sjuksköterska, jag är otroligt intresserad av medicin och sjukdomar, bra på kontakt med människor och liknande, vilket har fått mig att ansöka och jag kom in, men jag har lite tvivel med pga personliga sjukdomar men även saker som jag känner mig obekväm med som att komma för mycket in på någons personliga svär, vilket för mig främst är vid fysisk kontakt som nakenhet.
Så min fråga är vilka inriktningar/avdelningar jag kan fundera på och som skulle kunna passa mig som person och mina behov bäst.
Jag skulle vilja undvika tunga lyft så mycket som möjligt. Jag är stresstålig när det kommer till fysik stress, mindre vid mental.
Gärna nått där man kan slippa så mycket nakenhet och "äkliga" grejer som möjligt, både pga av att jag tycker det e jobbigt, men mest pga fysiska besvär så är det bra för mig om jag kan slippa sånt som att skrubba golv för mycket och liknande.
Jag har själv funderat lite på tex neurologi, röntgen, kanske inom försvaret eller liknande, men detta är en helt ny värld och tanke för mig så kände att det var lika bra att fråga folk som kanske kan ge lite inside information=)