Första gången jag upplevde den smärtan va för 4 år sen. Jag hade druckit latte med vanlig mjölk istället för soja och trodde jag fått en allergisk reaktion. Min mage svullnade upp så mycket att byxorna inte gick att knäppa, magen var stenhård och jag hade extrema kramper. Jag kunde inte stå upp utan var tvungen att "sitta" i fosterställning. Satt på ett tåg då och efter 2 timmar tog det slut. Kallsvettades helt otroligt.
Andra gången var en månad senare, var på stan och provade byxor och märkte att magen var svullen. Fick inte på mig tre storlekar större jeans än jag brukar ha. Sen kom smärtan och jag tog en taxi till akuten. Jag trodde jag hade en cysta som gått sönder. På sjukhuset gjorde de inte mycket, gravtest va negativt och inte mens och tillslut försvann smärtan och jag fick värktabletter.
Med hjälp av internet och mens-app förstod jag att det var ägglossning. Har alltid haft jobbig mensvärk men de gångerna jag har ont vid ägglossning blir mensvärken vid mens lindrigare. Ibland vid äl har jag bara molvärk och är svullen, ibland extremt ont.
Lindras bäst med bad, värmekudde, värktablett och att ligga ner!