hund längtan
Jag har under hela min barndom haft hund och fick ta bort min älskade vän för 3 år sedan. Hund längtan är enorm och jag Vet inte hur jag ska orka stå ut.
Varför jag inte kan skaffa hund?
Jag har alla odds emot mig, mammaledig som ska söka jobb en sambo som har jobb men är behov av nytt då projektet snart är slut.
Två barn 5 och 1 år. Ser gärna att barnen är äldre så energin och tiden finns ordentligt.
bor i lägenhet och ska börja spara för husköp då vi i nuläget bor i en 3:a, alltså behov av större.
+ att min sambo har en väldigt speciell syn på vad för hund han vill ha.. Den ska bita i händerna, hoppa när han kommer hem, hälsa på alla och ja de finns mer saker han vill som inte jag vill.
Jag vill lära hunden att inte bita i händer, kläder (dels för att de är en självklarhet för mig och för att hunden ska kunna leka med barnen)
Hoppa? Nejnejnej jag vill absolut inte ha en hoppig hund som hoppar upp på allt och alla och jag förstår inte hur han kan vilja det?!
Jag vill även träna hunden att hälsa när jag godkänner det eller personen vi möter, hunden får gärna vara obrydd mot främlingar.
Jag har pratat och pratat med sambon som inte alls har hundvanan som jag har och jag tror att med lite mognad så kan även han bli redo för hund i framtiden ?
Så här går jag med hundlängtan till djupet av mitt hjärta men jag känner att allt är emot mig, avundsjukan skriker när jag ser min bror och hans fru skaffa två hundar när de knappt har tid för sina tre barn. De bor i en liten 4:a och brodern jobbar medan frun arbetar 100% de har som tur är hennes pappa som tar ut hundarna på dagtid men de tycker en lång promenad är 30 minuter!!!
Så nu känner jag mig som en trotsig 3 åring som bara vill skrika. För jag vill så gärna ha en fyrbent vän jag vill så gärna gå ut och gå i regn och rusk, snöstorm och iskalla mornar. 1 timme till 3 timmar jag vill köra efter sök, agility, kurser ja allt. Jag vill så gärna spendera så mycket tid och energi som jag bara kan men jag vet att läget inte är här ännu på flera år. Men jag går sönder när jag ser min brors hundar och kärleken i deras ögon och all tid och energi de inte får :(
Någon mer som har hundlängtan men precis som jag inser att läget är många år bort :( ?