• GoesRawr

Råd om en ny plattång

Söker en bra plattång då min har börjat blivit sliten och sliter verkligen på håret.

Jag har prövat en Remington s8590 keratin therapy PRO och den var helt grym för mitt hår, verkligen ett plattat hår och varken "flottigt" eller strävt som det blir av min.

www.netonnet.se/art/personvard/harvard/plattang/remington-s8590keratintherapypro/177914.4774/

Jag funderar att skaffa en sån men kan höra lite här om ni har någon annan som ni kan rekommendera som man kan köpa nu i butiker.

Maxpriset är 700-800kr.

Ja, jag är kille så har inte jätte långt hår men med remington plattången jag använde så funkade det utan problem så gärna i den storleken eller smalare. Inte större.

• Svar på tråden Råd om en ny plattång
  • DinaMii

Personligen så är gama cp1 min favorit! Har haft min i åratal och älskar den! Nu blev dock sladden glapp så jag beställde en by häromdagen. Kolla länken och kolla omdömen, men här är den billigast just nu www.hairandshop.se/ga-ma-cp1:55 ett riktigt bra pris! :)

• J Hanna
    DinaMii skrev 2014-12-29 19:29:41 följande:

Personligen så är gama cp1 min favorit! Har haft min i åratal och älskar den! Nu blev dock sladden glapp så jag beställde en by häromdagen. Kolla länken och kolla omdömen, men här är den billigast just nu www.hairandshop.se/ga-ma-cp1:55 ett riktigt bra pris! :)

Jag håller med om att GA.MA är bäst!

Jag har dock långt hår. Har man kort hår kan jag tänka mig att det är bättre med en som är lite "tunnare" så man lättare kommer åt nära hårbotten.
  • DinaMii
    J Hanna skrev 2014-12-29 20:24:41 följande:
    Jag håller med om att GA.MA är bäst!

Jag har dock långt hår. Har man kort hår kan jag tänka mig att det är bättre med en som är lite "tunnare" så man lättare kommer åt nära hårbotten.
    Hm ja kanske det.. Vet inte hur stor hans andra var.. Blir gama för stor så är den här bra ;p m.clasohlson.com/se/Plattång-mini/34-5003

Den har jag till att platta luggen på jobbet om luggen hunnit bli flygig på ditvägen ;) pytteliten! Haha
  • GrönaJägaren

Du kommer inte hitta en bättre plattång än Gama! De är inte heller allt för dyra. Jag har använt ett antal olika plattänger. Mitt hår är ett helvete att ha och göra med. Gama är en av dem få som faktiskt fungerar.

Svar på tråden Råd om en ny plattång