• Anonym (tvillingmamma)

Selektiv abort

Väntar tvillingar där vi fått reda på att den ena har kromosomförändringar.
    Ska träffa läkare imorgon och bestämma hur vi går vidare. 
    Kommer troligen genomgå selektiv abort, dvs abort av det sjuka fostret.
    Mycket tankar och känslor som snurrar men känns ändå som detta alternativ är det minst dåliga...
    någon som varit med om detta? tankar kring det? 

• Svar på tråden Selektiv abort
  • Anonym (hua)

Va jobbigt! :( Jag har inte varit med om det, jag kan inte ens tänka mig situationen. men jag skulle nog med största sannolikhet ta samma beslut som du.

Be strong! Glad {#emotions_dlg.flower}

• Anonym (tvillingmamma)
    Anonym (hua) skrev 2014-12-29 19:37:54 följande:

Va jobbigt! :( Jag har inte varit med om det, jag kan inte ens tänka mig situationen. men jag skulle nog med största sannolikhet ta samma beslut som du.

Be strong! Glad{#emotions_dlg.flower}

Tack <3 
    Har landat i det mer och mer då det är fyra veckor sedan vi gjorde NUPP test och fick besked, gjorde sedan fostervattensprov för två veckor sedan och fick reda på svaret innan jul. 
    Känner dock att det blir så konkret nu men samtidigt ska det bli skönt att ta ett klart beslut då övervägande fram och tilbaka tar kål på en....
    har sedan tidigare två tjejer på 7 & 9 år och de vet att det finns två i magen men att den ena är sjuk och troligen inte kommer överleva....
  • Anonym (:()

Usch vilken mardröm, kan tänka mig att det ändå är den bästa utvägen om barnet är så sjukt att de troligtvis inte kommer överleva. Stor kram!

Av nyfikenhet och undran, hur går en abort av bara ena fostret till? Känns ologiskt i mitt huvud hur detta skulle fungera utan att riskera den friska bebisen också?
    Säkert en dum fråga men..

Svar på tråden Selektiv abort