• Anonym (undrar)

varm overall 7 plusgrader

För några veckor sedan när det forfarande var väldigt varmt hade min dotter haft sin var,a vinteroverall på dagis trots att det var 5-7 plusgrader och fukt i luften. Hon har som alternativ ett par fodrade galonbyxor och en skaljacka med fleecetröja vid lite mildare temperaturer. Ändå väljer man den varma overallen. Kanske ett ilandsproblem men ska jag köpa en fodrad galonjacka i stället. Tror ni att de sätter på henne den då i tron att den är varmare än skaljackan med fleecetröjan. vad anser ni, är det inte för varmt med overall vid 5 grader plus och regn i luften.

• Svar på tråden varm overall 7 plusgrader
  • Anonym (Jonna)

Jo, det låter låter lite varmt. Varför pratar du inte med personalen?
    Hur gammal är barnet? Mitt barn skulle ljudligt sagt till om hon blev svettig, men om ditt barn bara är bebis så kanske hon sitter stilla mycket och behöver lite varmare kläder?

Jag vet dock att personalen på vårt dagis satte på väldigt varma kläder innan dottern kunde prata. Ibland hämtade jag henne och hon var dyblöt av svett, men det slutade så fort jag sa till dem på skarpen.

• Anonym (undrar)

Hon är knappt tre år så hon rör sig ganskamycket. Får nog prata med personalen. Men vad

är egentligen bäst vid de graderna ? Om det är milt och lite slaskigt. är det bättre med en fodrad galonjacka? Men skaljackan ska ju också skydda mot väta och vind.

• Anonym (Jonna)
    Anonym (undrar) skrev 2014-12-29 20:41:25 följande:

Hon är knappt tre år så hon rör sig ganskamycket. Får nog prata med personalen. Men vad

är egentligen bäst vid de graderna ? Om det är milt och lite slaskigt. är det bättre med en fodrad galonjacka? Men skaljackan ska ju också skydda mot väta och vind.

Jag kör fodrade regnkläder med fleeceunderställ och gummistövlar. Fingervantar och vanlig mössa. Är det blåsigt får hon fuskpolo också.

Skaljacka funkar väl bra så länge de har något varmt under.

Prata som sagt med personalen och säg till barnet att hon ska säga till om hon blir kall och fryser, alla barn gör ju inte det.
  • Anonym (undrar)

Ok, får tacka för tipsen. Ska ju bli lite mildare nu så köper nog en fodrad galonjacka. Ska också prata med personalen, som du skrev så säger ju inte alla barn om de fryser eller svettas.

Svar på tråden varm overall 7 plusgrader