När fan blev jag på smällen?!
Hallå alla mammor/blivande mammor där ute! Jag är i extreeeemt stort behov av eran hjälp! Det är nämligen så att jag och min kille har varit slarvig och inte skyddat oss vid samlag vissa gånger, och vad hände då? Jo jag gick och blev på tjocken.. problemet är dock det att ett barn i våran livssituation vi befinner oss i just nu inte är aktuellt då den minst sagt är väldigt ostabil. Jag mår otroligt dåligt över detta och har sån ångest över hur jäkla dum man kan vara när man vet vad som lätt är hänt när man inte skyddar sig.. Jag överväger att göra en abort om graviditeten inte är långt gången trots att det i princip är det sista jag vill göra. Men samtidigt känner jag att det inte är rättvist att sätta ett barn till liv om man inte har en stabil tillvaro.
Nu till poängen. Jag vet inte hur långt gången jag är och jag har inte tid för ultraljud förens om dryga 2v. Jag kan börja med att skriva att min mens aldrig kom den 18 dec som den skulle. ist har jag haft små blödningar 20 dec, 23 dec, 24 dec samt idag (29dec) hade ÄL kring 4 dec. Tog ett gravtest 27dec som visade plus så fort urinet träffade stickan. Just innan mensen skulle dykt upp fick jag otroooligt ont i tuttarna och växt har dem minst sagt gjort sedan dess, dock är dem inte speciellt ömma nu mer. Hade detta i ca 1v. Har känt av lite illamående, inte destomer. Känner däremot en molande värk från livmodern. Jag är extremt trött, har luktsinne som en blodhund och har humörsvängningar som går ut över fel personer. Jag sover dåligt om nätterna, vaknar före tuppen av att jag är kissnödig och springer ofta på toa. Har dessutom en vag huvudvärk dagligen + lite svullen mage. Tycker dessutom att jag haft mer rikliga och mindre trevligt luktande flytningar dem senaste veckorna (spyr typ av lukten nästan). Men nu när jag börjat fundera över symtom och dylikt insåg jag ganska fort att jag redan i november/början av december plågats av vagt illamående, trötthet och huvudvärk. Om jag inte minns helt galet har jag för mig att jag hade en liten blödning någon gång under mitten av november vilket jag reagerade på då jag vet att man kan få det när man är gravid. Dock fick jag min mens som vanligt under november (17-20) men om jag inte minns helt fel så blödde jag inte lika mycket och hade inte alls lika ont som jag brukar ha. Hade ÄL kring 3 november.
Vad tror ni? Vad låter mest "logiskt"? att jag är i v.6 nu eller i v.9 med tanke på min "lilla" historia och mina symtom? Är mycket tacksam för all hjälp jag kan få och de hade varit intressant att höra era historier också.
MVH