• Anonym (Kille)

Helrakad - hur får jag henne till att raka sig?

Hur ska jag få min tjej att raka sig? Hon gör det mesta för mig men just detta säger hon att hon inte vill göra pga vad andra ska tänka om henne när hon duschar på offentliga ställen (typ gymmet). Jag kan inte tänka mig att hon isf skulle vara ensam om att vara rakad men att under några års tid haft en buske till att gå till helrakad är ett för stort steg för henne.

Jag har dock en tanke, vi kommer inom en tid att åka utomlands och där är det bara jag (och barnen som är små) skulle se henne naken. Skulle DU som idag inte är helrakad idag kunna tänka dig att raka dig för din partner under sådana förhållanden?

Jag skulle verkligen älska att slicka hennes rakade kön.

• Svar på tråden Helrakad - hur får jag henne till att raka sig?
  • Anonym (suck)

Men snälla nån! Respektera hennes NEJ.

• Anonym (n)
    Anonym (Kille) skrev 2014-12-29 21:20:01 följande:

Hur ska jag få min tjej att raka sig? Hon gör det mesta för mig men just detta säger hon att hon inte vill göra pga vad andra ska tänka om henne när hon duschar på offentliga ställen (typ gymmet). Jag kan inte tänka mig att hon isf skulle vara ensam om att vara rakad men att under några års tid haft en buske till att gå till helrakad är ett för stort steg för henne.

Jag har dock en tanke, vi kommer inom en tid att åka utomlands och där är det bara jag (och barnen som är små) skulle se henne naken. Skulle DU som idag inte är helrakad idag kunna tänka dig att raka dig för din partner under sådana förhållanden?

Lägg dig inte i något som inte inte har med att göra!
    Väldigt enkelt.
  • Anonym (Omogen o tonåring?)

Hoppas du gör det mesta för henne också, dvs att HON tycker det o inte du.

• Anonym

Vilka hårda svar. Jag föredrar själv att vara "ansad" men inte helt rakad då jag tycker det är otroligt jobbigt med utväxten och lätt får irriterad hud.

Jag skulle dock absolut kunna göra det då och då om det skulle göra min man glad.

Det är ju bara att fråga snällt. Om inte annat så kanske ni kan kompromissa och köra en väldigt "nätt" frisyr

Du kan däremot inte kräva det eller bli sur om hon säger nej. Det är trots allt hennes val.

• Anonym (H)
    Anonym (Kille) skrev 2014-12-29 21:20:01 följande:

Det skulle jag inte.

Men om hon inte ville raka sig på grund av " vad andra skulle tycka på gymmet" och inte för att hon inte trivs rakad kan hon kanske ändra sig.
  • Anonym (c)

Jag är bara ansad idag och vill inte raka jämnt pga jag avskyr stubb men skulle absolut kunna helraka ibland som omväxling om min partner skulle älska det .

Jag har gjort det några gånger bara för variation.

Det är ju vanligt med rakat så inte tror jag att nån i omklädningsrummet tänker nånting varken om rakat eller hår.

Men det är ju ointressant vad jag eller andra på fl tycker, om din tjej känner sej obekväm rakad så är det ju inte sexigt för henne.

Så låt bli att tjata så hon inte börjar känna sej "hårig" och oattraktiv i dina ögon och slutar njuta av att du går ner på henne. Du förstör sexet du hakar upp dej på hennes hår.

• LunaLovegood

Acceptera att hon inte vill!

• Mimmieupp

Ge henne en vecka. Har hon inte rakat sig inom dess för du slut med henne.

• Anonym (kompromiss)

Jag är inte helrakad, har aldrig varit. Jag rakar bikinilinjen när jag känner för det, samt klipper ner håret lite en eller två gånger i månaden.

Nej, jag skulle inte kunna tänka mig att raka bort allt, då jag själv inte har något problem med att vara hårig, det är en del av den jag är, och jag vill själv bestämma över min kropp, samt att jag säkert skulle få en massa otrevliga och onödiga besvär i underlivet (svamp, inflammerade hårsäckar, utslag etc).

Att jag över huvud taget klipper ner lite då och då är en kompromiss, då min sambo plötsligt (efter 5 års samboskap) frågade om jag kunde tänka mig att raka mig eller ansa lite.

Jag tycker inte det är fel att fråga, ts, men nu har du ju fått som svar att hon inte vill, och då tycker jag inte att du ska pressa henne. Personligen skulle jag bli förbannad om någon pressade mig, kan redan som det är nu känna mig lite irriterad ibland på min sambo för att han vill att jag ska ansa.

• Anonym (Kille)
    Anonym skrev 2014-12-29 22:09:42 följande:

Vilka hårda svar. Jag föredrar själv att vara "ansad" men inte helt rakad då jag tycker det är otroligt jobbigt med utväxten och lätt får irriterad hud.

Jag skulle dock absolut kunna göra det då och då om det skulle göra min man glad.

Det är ju bara att fråga snällt. Om inte annat så kanske ni kan kompromissa och köra en väldigt "nätt" frisyr

Du kan däremot inte kräva det eller bli sur om hon säger nej. Det är trots allt hennes val.

Tack för ett seriöst svar :)

För er som undrar så tjatar jag inte på henne. Hon är inte oäven att raka sig men tycker väl att folk tittar på henne om hon skulle raka rent (vi bor i en minde stad) och jag gör allt hon vill och önskar. Det jag ville veta var om det finns något jag kan göra, oljat inte framför att jag vill ha henne helt rakad, hur ska hon veta det?

Samt att det vore kul att höra hur andra skulle "ställa upp" på sin partner för att uppfylla önskemål.
Svar på tråden Helrakad - hur får jag henne till att raka sig?