• Helena 672

Grädda pizza utan bakplåtspapper?

Jag undrar om man kan grädda pizza i ugnen utan att ha bakplåtspapper under? Alltså om det räcker att bara smörja plåten innan.
    Jag har bakplåtspapper hemma, men jag vill göra en pizza som täcker hela plåten och bakplåtspappret är för litet.
    Jag har för mig att det ska funka, då jag bakat bröd utan papper under.

• Svar på tråden Grädda pizza utan bakplåtspapper?
  • glutten

Det kanske funkar att smörja (I wouldn't know), men om inte annat - varför inte bara ta två ark bakplåtspapper...?

• Aniiee

Det går hur bra som helst att bara smörja plåten. Mer disk, men det kan det väl vara värt. Eller, som glutten sa, skarva.

Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • Drottningen70

Haha Gud jag dööööör...

Varför tar du inte bara två papper?

• ölburk2

Nån som sett en pizzeria använda bakplåtspapper?

Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • Aniiee
    ölburk2 skrev 2014-12-30 11:13:10 följande:

Nån som sett en pizzeria använda bakplåtspapper?

Fast å andra sidan brukar pizzerior ha bakstenar eller stenugnar..... Inte riktigt samma sak som en metallplåt.
    Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • sextiotalist

Använder aldrig bakplåtspapper när jag gör pizza, penslar plåten med olja

• Fjärilslarv
    Aniiee skrev 2014-12-30 10:57:58 följande:

Det går hur bra som helst att bara smörja plåten. Mer disk, men det kan det väl vara värt. Eller, som glutten sa, skarva.

varför skulle det bli mer disk? plåten diskar man väl av även om man använder papper?
  • Fjärilslarv
    Aniiee skrev 2014-12-30 10:57:58 följande:

varför skulle det bli mer disk? plåten diskar man väl av även om man använder papper?
  • Aniiee
    Fjärilslarv skrev 2014-12-30 14:42:34 följande:
    Nej, varför skulle man det? Om man inte har helt värdelöst papper, då....
Svar på tråden Grädda pizza utan bakplåtspapper?