• Anonym (Ts)

Tips inför liten babyshower!

Jag ska anordna en överrasknings-babyshower för en väninna. Den ska vara hemma hos mig och vi blir sex personer. Vad gör man på en babyshower förutom att umgås och ge presenter? Vad äter man?

Har inga barn själv och "kan inte sånthär" så jag är tacksam för all hjälp jag kan få =)

• Svar på tråden Tips inför liten babyshower!
  • Anonym (baby)

Gör bara en liten fest av det. Det värsta är när man ska på en babyshower, så är tårtan iform av en baby, blöjtårtor, presenter iform av vagnar och sängar för flera tusen. Äckliga lekar med gissa vad som finns i blöjan och liknande är totalt nej. KräksTotalt amerikanskt och skämmigt. Ät bara vanligt som ni vill. Har ni råd ta något finare. Om inte improvisera lite så det det fint ut. Jag skulle säga emot lekar överhuvudtaget. Alltid känts så krystat och pinsamt. Bara umgås och snacka. Är väninnan och resten av gänget "amerikaniserade" så kan du ta exempel från mina första meningar. Konstigt att det blivit så stort. För några år sedan var det ingen som hade babyshowers. Är nog alla realityprogram som gjort det. Varit på tre stycken de senaste tre åren.

• Anonym (Mysigt)

Mysigt! Den enda bebisrelaterade lek vi hade var att gissa omkretsen på magen. Obs, funkar förstås bara om mamman tycker om sin gravidkropp.

I övrigt så har vi köpt några små bebisplagg men främst fokuserat på blivande modern. En hudkräm, ett kul magasin. Sånt där!

• Anonym (Li)

Jag tycker du ska anpassa babyshowern efter hur din kompis är. Ös på med lekar om hon tycker om sånt, och om inte så skippa dem.

På min bästa väns babyshower åt vi middag, fikade och hade tipspromenad där man fick para ihop kändispar med deras barn (bild), gissa magstorlek, skriva ett litet brev den blivande mamman får läsa när babyn fyller 1 år som jag förslöt i en fin ask, jag hade frågesport med bebisar som "topic" (där bruden vann en present oavsett om hon eller någon annan "vann frågan") bland annat. Hon älskar lekar så anpassade det efter henne och inte efter vad jag eller andra tycker. Googla på roliga ideer, finns massor :) Lycka till!

Svar på tråden Tips inför liten babyshower!