• Anonym (ts)

Behöver tips och råd

Sambons 12 åring sitter bara och spelar dataspel hela dagarna. Han kom i fredags och har hittills spenderat 1,5 timmar ute i friska luften övrig tid från morgon till sovdags sitter han vid datorn. Frukost, lunch och middag äts på rummet varje dag lov som skoldagar. Ja och nu börjar extrakilon smyga sig på eller rättare sagt han har blivit tjock. För på helger dricks det 2 liter läsk fredag,lördag och söndag alltså 6 liter läsk sammanlagt! Och godis till det.

Tycker så synd om pojken, har försökt prata lite med han om att man kan göra annat än att spela. Men när min sambo ändå tillåter det så spelar det ingen roll vad jag säger.

Nu skulle jag behöva tips på artiklar, böcker, broschyrer you namn it... Som sambon kan läsa för enligt han så hittar jag bara på allt om spelberoende och barnfetma. Det som väl egentligen är sambons problem är att han vågar inte ta konflikten med barnet om begränsad dator tid och minskat godisätande. Så tips på hur f*n jag får han att våga eller orka mottages också tacksamt.

Svar på tråden Behöver tips och råd