• Malin9104

    Vecka 40+2

    Hej!

    Om man är öppen 2 cm och har ungefär 1 cm av tappen som är mjuk kvar med mycket sammandragningar som känns i 3 dygn.

    Är det nära till de riktiga värkarna då tror ni?

    Har slemproppen gått om man är öppen?

    Min bm sa att jag förmodligen var i latensfasen nu, men ska det hålla på i flera dygn?

    Vecka 40+2

  • Svar på tråden Vecka 40+2
  • corran

    latensfasen kan hålla på flera dygn tom veckor om man har otur. Men tror nog det är nära för dig om tappen börjat mogna :)

  • Anicake

    Hej jag var beräknad till 27/12? Antar du med, hur har det gått för dig? Här är allt superlungt hoppas den lilla kommer ut relativt snart.

  • Malin9104

    Hej! Ja,det stämmer. Man går ju bara och väntar o väntar känns det som. Har haft mycket sammandragningar/förvärkar senaste dagarna men inga som har den smärtan man letat efter hehe.. Otålig! Hoppas din lilla kommer snart!


    Anicake skrev 2015-01-01 13:35:49 följande:

    Hej jag var beräknad till 27/12? Antar du med, hur har det gått för dig? Här är allt superlungt hoppas den lilla kommer ut relativt snart.


  • Anicake

    Tycker de e väldigt diffust vad man ska känna :( väntar på hejdundrande smärta så man vet att det e på g ! Känns som det aldrig kommer ske nu , vet att det låter dumt när man är så nära men kändes närmare innan bf. Tips på vad man kan fördriva tiden med ?

  • Malin9104

    Känner så igen det, låter löjligt men man börjar nästan ge upp hoppet om att hon ska komma ut, som du sa kändes det närmare innan BF.Ja , om jag visste.. Går just nu bara runt o små städar och tittar på tv. Enda tipsettan fick av bm var att vila och inte anstränga mig allt för mycket. Inte tänka på det hela tiden, men det är ju lätt för henne att säga :)


    Anicake skrev 2015-01-01 16:32:17 följande:

    Tycker de e väldigt diffust vad man ska känna :( väntar på hejdundrande smärta så man vet att det e på g ! Känns som det aldrig kommer ske nu , vet att det låter dumt när man är så nära men kändes närmare innan bf. Tips på vad man kan fördriva tiden med ?


  • Anicake

    Blir segt o ta det lungt o göra inget i veckor men man lär få igen det sen :) folk säger att det e bra o vara född tidigt på året så det är ju ett plus , även om mammorna får vänta ;)

  • Anicake

    Har den lilla kommit än? Jag väntar än men blir igångsatt på lördag eller söndag så kan se ett slut!

  • Malin9104

    Nej ingen bebis än :(

    Blir igångsatt på måndag.. Hoppades till helgen men verkar som det blir på måndag. Har ju känt nu ett tag att det ej kommer komma igång förrän der är dags för igångsättning.

    Hur könner du inför det? Nervös?


    Anicake skrev 2015-01-08 16:52:29 följande:

    Har den lilla kommit än? Jag väntar än men blir igångsatt på lördag eller söndag så kan se ett slut!


  • Anicake

    Hade verkligen inte tänkt mig det, känns jobbigt med igångsättning när man inte ens har en aning om hur det är att föda barn normalt ens. Hoppas att allt ska gå bra. Är så otroligt taggad på att få träffa den lilla och han känns superstor och är väldigt aktiv nu så de e dags nu, inte en dag till! Hoppas de sätter igång mig imorgon. 

  • Malin9104

    Ja, känner samma här! :) men om du orkar och kan får du gärna berätta lite kort hur det gick med igångsättningen efteråt :) lycka till, kommer säkert gå jättebra. :)


    Anicake skrev 2015-01-09 16:14:55 följande:

    Hade verkligen inte tänkt mig det, känns jobbigt med igångsättning när man inte ens har en aning om hur det är att föda barn normalt ens. Hoppas att allt ska gå bra. Är så otroligt taggad på att få träffa den lilla och han känns superstor och är väldigt aktiv nu så de e dags nu, inte en dag till! Hoppas de sätter igång mig imorgon. 


Svar på tråden Vecka 40+2