• Anonym (varför?)

När älskarinnan berättar om otroheten för frun

Finns det någon som varit älskarinna och berättat om otroheten för mannen fru eller flickvän? Varför gjorde ni det? Hur reagerade hon? Hur reagerade han? Vad hände sen med er och med deras förhållande?

• Svar på tråden När älskarinnan berättar om otroheten för frun
  • Anonym (varför?)
    Anonym (varför?) skrev 2015-01-01 12:03:48 följande:

Finns det någon som varit älskarinna och berättat om otroheten för mannen fru eller flickvän? Varför gjorde ni det? Hur reagerade hon? Hur reagerade han? Vad hände sen med er och med deras förhållande?

Skriv gärna också om ni visste om att han var upptagen eller om han lurade er också.
  • Anonym (Karin)

Min pappas älskarinna berättade för min mamma. Han avslutade affären omgående och påbörjade en rehabilitering av relationen med min mamma som tog flera år, men idag är de mycket lyckliga.

Jag är kluven till vad som var rätt sak att göra. Om hon aldrig skvallrat hade mamma sluppit en massa förtvivlan, men både hon och pappa har utvecklats av processen och det mår de bra av.

• Anonym (Becca)

Jag berättade för att jag ville hämnas.

• Anonym (Becca)
    Anonym (Becca) skrev 2015-01-01 17:55:04 följande:

Jag berättade för att jag ville hämnas.

Hon blev väldigt ledsen, men det berättade mannen för mig. Vi träffades från och till i 3 år efter det (inget sex men kyssar etc) och sedan bara vänskap. Han var 30 år äldre än mig. Vi har ingen kontakt idag. Jag var 18 när vi träffades första gången.
  • Anonym (varför?)
    Anonym (Becca) skrev 2015-01-01 17:57:20 följande:
    Hon blev väldigt ledsen, men det berättade mannen för mig. Vi träffades från och till i 3 år efter det (inget sex men kyssar etc) och sedan bara vänskap. Han var 30 år äldre än mig. Vi har ingen kontakt idag. Jag var 18 när vi träffades första gången.
    Hämnas på mannen eller hans fru? Så han blev inte arg på dig för att du avslöjad honom utan fortsatte att träffa dig? Förvånad
  • Anonym (AA)

Jag är gift och har en älskare. Om min älskare berättat för min man hade jag direkt dumpat älskaren.

• balrog88
    Anonym (AA) skrev 2015-01-01 18:45:10 följande:

Jag är gift och har en älskare. Om min älskare berättat för min man hade jag direkt dumpat älskaren.

Är det inte bättre att vara ärlig och spela med öppna kort?
  • Anonym (varför?)

Även om du sen blir dumpad av din man?
  • Anonym (?)

Är det värt risken? Problemet är ju att älskaren kanske inte tycker sig ha så mycket att förlora (OM han berättar) medan du kan förlora ditt äktenskap.
  • Anonym (AA)

Det är de frågorna jag brottas med varje dag. Ska dumpa älskaren. Snart.

Svar på tråden När älskarinnan berättar om otroheten för frun