• Nilssonamila

Svamp?

Dotter har nu i några månader haft "utslag" i blöjområdet som inte vill ge med sig riktigt. Hon behandlades tom med penicillin, tre olika svampdödande salvor men nu är det tillbaka igen. Idag är sista dagen hon ska ta sin penicillin och igår blossade det upp igen. Vi har Rom köpt tygblöjor men inget hjälper. ????

Hon är 14 mån så vi har köpt potta och litet Gene gå utan blöja största delarna sv dagen men tycker inte att det gör något att lufta det.

Någon som har erfarenhet utav detta?

• Svar på tråden Svamp?
  • Fjärilslarv

Penicillin kan ge svamp...

• Nilssonamila

Hon behandlades mot stjärtfluss då läkaren innan hadeskruvit ut två olika salvor mot svamp men det bara blev värre. Och det blev bättre när hon började med penicillin och kompletterade med en ny salva.

• Fjärilslarv
    Nilssonamila skrev 2015-01-01 13:26:53 följande:

Hon behandlades mot stjärtfluss då läkaren innan hadeskruvit ut två olika salvor mot svamp men det bara blev värre. Och det blev bättre när hon började med penicillin och kompletterade med en ny salva.

ok? men penicillin kan fortfarande orsaka svamp.
  • Fjärilslarv
    Nilssonamila skrev 2015-01-01 13:49:54 följande:

Men hon har fortfarande haft samma utslag innan penicillinet!

jo du skrev det, jag kom bara med en teori om att om det är svamp så kanske penicillinet har skapat en ond cirkel. 
  • Fjärilslarv
    Nilssonamila skrev 2015-01-01 13:59:02 följande:

Jag tror också att det är svamp som kanske behöver något starkare att smörjas med.

varför inte ta tablett som man tar genom munnen? salvorna ska man absolut inte använda flertalet gånger, då det kan skapa svamp istället.
  • Nilssonamila

Det kan tyvärr inte jag svara på vad lökarna tar för besked. Hon har blivit utskriven canesten idag på helgmittagnibgen trots att den inte är gör barn u det 12 år så jag har ingen aning längre vad jag ska tro och tycka.

Svar på tråden Svamp?