Anonym (Eps) skrev 2015-01-01 15:38:32 följande:
Vilka sympto är det hon har som har fått er att tro att hon lider av borderline?
Tycker det är vidrigt att hobby diagnostisera personer på det sättet och det får mig verkligen att förstå varför relationen mellan er och mamman inte fungerar.
Det är en enorm utredning som krävs för att få den och inget man skvallrar ihop sig om så som ni gör!
/fd borderline - frisk nu
Anonym (Eps) skrev 2015-01-01 15:38:32 följande:
Vilka sympto är det hon har som har fått er att tro att hon lider av borderline?
Tycker det är vidrigt att hobby diagnostisera personer på det sättet och det får mig verkligen att förstå varför relationen mellan er och mamman inte fungerar.
Det är en enorm utredning som krävs för att få den och inget man skvallrar ihop sig om så som ni gör!
/fd borderline - frisk nu
Mamman har flera gånger anklagat både oss och hennes vänner för att gå emot henne och/eller överge henne, alla fönster som hon har i lägenheten är förtäckta med mörkergardiner dygnet runt för att hon anser att folk försöker titta in (hon bor på tredje våningen i en lägenhetsbyggnad), Hon vägrar gå till både läkare och psykologer eftersom de bara är "dumma i huvudet" och att "man utbildar sig bara för att tjäna pengar". Så jag som förskolelärare och min sambo som läser på universitetet vill bara tjäna pengar tydligen. Både under och efter hennes och min sambos relation har hon haft 3 sexuella partners (som vi vet om) innan hon träffade den hon är tillsammans med nu. Hon skiftar mellan att vara snäll och gemytlig till att plötsligt kasta saker omkring sig (under deras relation fick min sambo en och annan sak kastat på sig även riktade slag har förekommit). Hur det ser ut med den hon är tillsammans med nu har vi ingen aning om då vi aldrig får träffa honom utan att hon står tryckt bredvid.
Anonym (Sårad) skrev 2015-01-01 15:25:00 följande:
Hon gick i flera år och hotade min sambo ifall hon misstänkte att han skulle lämna henne med bland annat "Hur ska du förklara för ditt barn att hans mor är död?", "Det är inte så svårt att anmäla dig för misshandel, du fattar de va?" (sådana situationer finns inspelade och dokumenterade från samtal och sms med henne).
Och som jag skrivit tidigare är det vara jag och min sambo som diskuterat detta mellan oss, det finns INGEN annan som vi diskuterat detta med (inte ens andra familjemedlemmar). Tror du verkligen att vi går runt och säger sådant till andra?? Vi respekterar ju hennes integritet och hon är ju fortfarande barnet mor! Jag har aldrig skrivit att hon HAR borderline, utan det är något som vi har funderat och diskuterat kring i två år. Det är klart att det kan vara annat också, men det är vad som har legat närmast hur jag och min sambo upplevt det. Sedan har mycket kommit från andra runtomkring också, andra har sagt att de tror hon har det men då har vi fått vara neutrala, vi vill inte förstärka saker som vi inte kan bevisa, det är ju rent utav korkat. Jag är jätteledsen om du tar illa vid dig när jag skrivit detta, jag vill inte trycka ner någon genom detta (nej inte ens mamman) utan inlägget är mest då jag inte förstår hennes agerande om att tala illa om mig genom hennes eget barn, för det sårar väldigt djupt.