• Äldre 1 Jan 15:12
    21880 visningar
    5 svar
    5
    21880

    Icas symaskin singer 3225

    Är det någon som testat denna? Jag letar efter en budgetmaskin som är lätt att använda då jag är helt nybörjare! Ska prova att sy lite barnkläder bland annat, duger denna maskin för det?

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Icas symaskin singer 3225
  • Äldre 1 Jan 15:17
    #1

    Skall du köpa en symaskin så köp från en symaskinsaffär och lägg på lite pengar. Det finns oftast inte reservdelar till de billiga maskinerna och symaskinsreperatörerna vill inte ha med dessa att göra. Det finns en hel del bra, billiga symaskiner på nätet om man är villig att ge lite mer för dem.

    Singer gör utomordentligt bra Overlock och Covermaskiner men inte så bra symaskiner.


  • Äldre 1 Jan 15:31
    #2

    Haha och jag som hoppade över syslöjden i skolan vet inte vad som menas med overlock och cover ens är inte beredd att betala så mycket mer än en tusenlapp för något som förmodligen kommer användas enstaka gånger bara..

  • Äldre 1 Jan 15:31
    #2

    Haha och jag som hoppade över syslöjden i skolan vet inte vad som menas med overlock och cover ens är inte beredd att betala så mycket mer än en tusenlapp för något som förmodligen kommer användas enstaka gånger bara..

  • Äldre 1 Jan 15:46
    #3
    snoozy skrev 2015-01-01 15:31:21 följande:

    Haha och jag som hoppade över syslöjden i skolan vet inte vad som menas med overlock och cover ens är inte beredd att betala så mycket mer än en tusenlapp för något som förmodligen kommer användas enstaka gånger bara..


    Problemet är bara att de är nästintill odugliga, så det är bortkastade pengar. Vill du inte ge mer än 1000:- så satsa på en begangnad gammal Husqvarna.

  • Äldre 1 Jan 15:49
    #4

    Okej..då får ja ta och scanna begagnatmarknaden lite då istället! Tack för råden

  • Äldre 4 Jan 12:08
    #5

    Min mamma köpte en sån och jag provade den, skulle sy ett par byxor åt min dotter och hann sy ca 25cm åh sen blev det HÄNG-GAS, den fortsatte sy även fast jag inte hade foten på pedalen..

    Jag fick sedan en sån i julklapp och jag tycker att den funkar hur bra som helst, dock lite rädd ifall jag oxå kommer få häng-gas, men förhoppningsvis fick min mamma ett måndagsexemplar och inte jag, (har sytt några meter tyg och inga problem alls, är oxå nybörjare)

Svar på tråden Icas symaskin singer 3225