• Anonym (lillan)

Har du funnit kärlek via nätet?

Hej!
    Nybliven singel efter ett långt och dåligt förhållande. Gick direkt med i en dejtsajt. Och där blev jag direkt nyfiken på en!
    Men jag som aldrig gjort detta...... Är männen seriösa eller vill dom bara få en natt?
    Och hur stor är chansen när man bor i olika städer?
    Jag är lite girig så det är så jobbigt att vänta på svar.
    Och vad för kvinnor får killarna upp ögonen för på nätet?
    En tjej som själv hör av dig eller en svårflirtad tjej?
    Behöver lite tips! :)

• Svar på tråden Har du funnit kärlek via nätet?
  • viseversa

Japp träffade min sambo på nätet. Dock inte genom en dating sida utan på en chatt. Vi har idag 4 barn tillsammans. ????

• Anonym (lillan)

Underbart! :)

• snoozy

Träffade sambon på happypancake men fick några nitlotter innan.. 90 % oseriösa på dejtingsidor skulle jag säga, men man kan sålla ut många genom första mailet! Massutskick går bort direkt, då är man bara desperat, livshistorier likaså... Sexanspel i första mailen säger ju sig självt.. Gäller att hitta guldkornen i sandlådan

Som tjej kommer du få mail oavsett presentation och bilder och sånt, men ju seriösare du framställer dig desto fler seriösa killar lär det ju locka.. Skriver du inget om dig själv och inte har nån bild så.kommer du bara få mail från dom som inte bryr sig varken om vem du är eller hur du ser ut, bara dom kan stoppa in den.. Lycka till!

• Anonym (lillan)

Jag får massvis med mail konstant, men jag fastnade verkligen för en.
    Jag har haft flertal längre förhållanden och vet vad jag vill och orkar inte slösa onödig tid när man bara lever en gång. Jag skrev rakt på sak att jag vill träffa honom. Han verkar på (kanske inte riktigt i samma grad som jag), men vi bor långt ifrån. Så det sker ju inte bara så där.
    Men ska man skriva vad man tycker och känner eller skrämmer man mannen då?

• Anonym (lillan)

Jag skrev ven att jag inte vill träffa honom för ett ligg!

• Anonym (Buffy)

Träffade mitt ex på nätet, inte dejtingsida utan en community.
    Vi chattade länge innan vi träffades och när vi väl gjorde det så slog det minst sagt gnistor!

Efter ett tag slogs det annat än gnistor kan jag lova.
    Så mycket stryk jag fick av denna man... jag är glad att jag lever.

• Anonym (Japp)

Träffade min sambo på nätet . Idag har vi en son ihop och försöker bli gravida igen

• Anne89

Jag träffade min sambo på nätet (dock inte via dejtingsajt). Nu förlovade och väntar första barnet. :)

• Anonym (Frun)

Jag träffade min man på nätet för drygt 10 år sen.

• DickRex
    Anonym (lillan) skrev 2015-01-01 17:17:52 följande:

Hej!
    Nybliven singel efter ett långt och dåligt förhållande. Gick direkt med i en dejtsajt. Och där blev jag direkt nyfiken på en!
    Men jag som aldrig gjort detta...... Är männen seriösa eller vill dom bara få en natt?
    Och hur stor är chansen när man bor i olika städer?
    Jag är lite girig så det är så jobbigt att vänta på svar.
    Och vad för kvinnor får killarna upp ögonen för på nätet?
    En tjej som själv hör av dig eller en svårflirtad tjej?
    Behöver lite tips! :)

Men herre gud....

Det finns massor av vilsna/sökande/oseriösa människor på nätet, och du är själv en av dem. Min erfarenhet är att flertalet tjejer vill ligga ganska omedelbart, men jag skulle inte säga att de är oseriösa, utan de förnekar sig inte lite vuxet sex bara.

Träffa gärna en man du kan åka hem till en vanlig tisdagskväll. Fördelarna är jättemånga med att träffa en i närheten. Tänk efter så inser du det. Allt annat innebär större risk för problem.

...men till sist så frågar du; "Och vad för kvinnor får killarna upp ögonen för på nätet?" Är du 17 år? Du ska väl för fan inte förställa dig för att hitta någon som du sedan vill ska älska dig för den du är!

För att lyckas med dejting (enligt min övertygelse) så ska du göra följande:
    -- Tänk efter vad du absolut inte vill ha hos en man angående barn och eventuellt förhållande till sina barns mamma, ålder, längd, vikt, hobbies, svartsjuka, alkohol, jobb, kontrollbehov, pedanteri, religion, spelande, självdyrkan mm mm.
    -- Fyll i din profil så mycket som möjligt och kräv det samma av honom.
    -- Se till att hamna i sängen så fort som möjligt (förutsatt att det finns attraktion). Ingen dör av sex, och dessutom blir det en rivstart till att han får visa vem han är. Det är ju värdelöst om ni går som katten kring het gröt och inte visar era rätt jag för varandra. Efter sex blir allt mer avslappnat. Dessutom är det skit att gå i någon månad och vänta och lära känna varandra för att sedan upptäcka att han är katastrof i sängen.
    -- Var dig själv och ta de svåra frågorna först. Ett långt och lyckligt förhållande måste tåla att du är flygrädd, äter pölsa, fiser av mjölk, älskar Arvingarna och bussresor.
    Läs inte det du tror att jag skriver mellan raderna. ...och använd bara egen erfarenhet för att påvisa skillnad, inte normen.
Svar på tråden Har du funnit kärlek via nätet?