Anonym (lillan) skrev 2015-01-01 17:17:52 följande:
Hej!
Nybliven singel efter ett långt och dåligt förhållande. Gick direkt med i en dejtsajt. Och där blev jag direkt nyfiken på en!
Men jag som aldrig gjort detta...... Är männen seriösa eller vill dom bara få en natt?
Och hur stor är chansen när man bor i olika städer?
Jag är lite girig så det är så jobbigt att vänta på svar.
Och vad för kvinnor får killarna upp ögonen för på nätet?
En tjej som själv hör av dig eller en svårflirtad tjej?
Behöver lite tips! :)
Men herre gud....
Det finns massor av vilsna/sökande/oseriösa människor på nätet, och du är själv en av dem. Min erfarenhet är att flertalet tjejer vill ligga ganska omedelbart, men jag skulle inte säga att de är oseriösa, utan de förnekar sig inte lite vuxet sex bara.
Träffa gärna en man du kan åka hem till en vanlig tisdagskväll. Fördelarna är jättemånga med att träffa en i närheten. Tänk efter så inser du det. Allt annat innebär större risk för problem.
...men till sist så frågar du; "Och vad för kvinnor får killarna upp ögonen för på nätet?" Är du 17 år? Du ska väl för fan inte förställa dig för att hitta någon som du sedan vill ska älska dig för den du är!
För att lyckas med dejting (enligt min övertygelse) så ska du göra följande:
-- Tänk efter vad du absolut inte vill ha hos en man angående barn och eventuellt förhållande till sina barns mamma, ålder, längd, vikt, hobbies, svartsjuka, alkohol, jobb, kontrollbehov, pedanteri, religion, spelande, självdyrkan mm mm.
-- Fyll i din profil så mycket som möjligt och kräv det samma av honom.
-- Se till att hamna i sängen så fort som möjligt (förutsatt att det finns attraktion). Ingen dör av sex, och dessutom blir det en rivstart till att han får visa vem han är. Det är ju värdelöst om ni går som katten kring het gröt och inte visar era rätt jag för varandra. Efter sex blir allt mer avslappnat. Dessutom är det skit att gå i någon månad och vänta och lära känna varandra för att sedan upptäcka att han är katastrof i sängen.
-- Var dig själv och ta de svåra frågorna först. Ett långt och lyckligt förhållande måste tåla att du är flygrädd, äter pölsa, fiser av mjölk, älskar Arvingarna och bussresor.