Småbarn - hur ofta träna?
Jag går och tränar en dag i veckan. Ganska sent för att inte missa middag med barnen, men jag missar läggning. Dessutom är jag oftast iväg en kväll till i veckan (jobb, kompisar eller andra aktiviteter)
Min sambo är alltid hemma. Han är kanske borta 4 kvällar om året med kompisar eller julfest med jobbet t.ex.
Han klagar inte på något sätt att jag är borta men anser ändå att jag gör det för min skulle. Jag anser att det är alla människors skyldighet att hålla sig i form. Träna en gång i veckan tycker jag minimum när man har ett stillasittande jobb som jag. Visst njuter jag av att träna, men ändå är det lika mycket för barnens skull, hans skull osv, helt enkelt en skyldighet.
Även lite av ett måste att underhålla vänskapsrelationer. Jobba kvällstid gör jag för att kunna hämta tidigare andra dagar.
I övrigt är vi helt eniga om att vi vill vara mycket med vårt barn och har hittills inte haft barnvakt till barnet som är 3 år förutom när vi jobbar.
Som sagt han klagar inte men jag får ändå dåligt samvete han tycker att jag prioriterar bort barnen för att göra saker för min skull. Hur ser du på det?