• Blondabelle

    Hur regelbunden var er mens efter förlossningen?

    Hej!

    Jag har haft mens en gång sedan jag födde barn och är nu på dag 28 i cykeln. Innan graviditeten låg jag alltid på 25-26 dagar, enda gången den varit längre så var jag gravid. Jag ammar inte och har gjort ett gravtest som var negativt (hade visserligen bara hållt mig 40 min så får testa igen imorgon).

    Tog det lång tid innan er mens blev regelbunden efter förlossningen, eller blev den det direkt? Ändrade den sig i längd på något sätt?

  • Svar på tråden Hur regelbunden var er mens efter förlossningen?
  • fluu

    Innan barnet kom var mensen väldigt punktlig. Efter förlossningen var den någorlunda regelbunden, men kunde diffa på några enstaka dagar hit eller dit.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Natulcien

    Min mens återkom inte förrän efter 9 månader (helammade i 6 månader och delammade därefter upp till 11 månader), men då blev den regelbunden nästan med en gång.
    Däremot förändrades den ganska mycket. Innan graviditeten kom den med 30-34 dagars mellanrum, jag blödde bara pyttelite och det var över på 4 dagar.
    Men efter graviditeten så kommer den med 26 dagars mellanrum, och jag blöder massor i minst en vecka.

  • fluu

    Fick tillbaka mensen tre veckor efter förlossningen trots att jag ammade mycket och länge.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Fian88

    Mensen kom 7 månader efter förlossningen. Innan graviditeten var den som en klocka med en cykel på 30 dagar. Nu pendlar den mellan 24 och 30

  • nozpa

    Efter första barnet tog det ca 6 månader innan den var som den skulle. Kunde gå 40 dagar emellan ibland. Väldigt oregelbunden. Innan var den exakt. Trodde att jag var gravid varje gång typ. Kände mig gravid också. Men så var det ju inte.

    Efter andra barnet var den exakt kom efter ca 2 månader.

    Efter 3:e så har den inte kommit tillbaks ännu. Drygt 2 månader nu.

    Inte ammat någon av gångerna.

Svar på tråden Hur regelbunden var er mens efter förlossningen?