• Longlinda

LÅSA ETT SKÅP

Jag ska ha fest nu i helgen & min pappa har ett genomskinligt skåp med massa sprit. Hur ska jag lyckas låsa detta skåpet, får inte röra något i skåpet och vill inte riskera att någon ska rota bland hans sprit. Hur ska jag lösa detta?

Jag tänker inte tömma skåpet eller vända det.

Såhär ser skåpet ut om det är till hjälp: www.ikea.com/se/sv/images/products/hemnes-vitrinskap__0177363_PE330334_S4.JPG

• Svar på tråden LÅSA ETT SKÅP
  • aleydis

Skruva fast någon form av regel på undersidan som håller dörren stängd? Sätta en kedja med hänglås över knopparna?

• Tirem

Du verkar vara en ordningssam person som kan skilja på rätt och fel, varför inte fråga pappa om ni kan ställa undan spriten så ingen tar?

• Mendudå
    myskmalva skrev 2015-01-02 16:20:56 följande:

Hur gjorde du förra gången? www.familjeliv.se/forum/thread/73318464-hindra-att-oppna-ett-skap-infor-fest

Om du hade läst hennes kommentarer i tråden du länkade till så hade du lätt kunnat läsa att hon skippade att ha fest.

TS, kan du sätta ett lås med lång bygel över knopparna? Typ denna: www.clasohlson.com/se/H%C3%A4ngl%C3%A5s-Cocraft-med-l%C3%A5ng-bygel/31-277?LGWCODE=310277000;83823;4797&ds_e_ad_type=pla&gclid=CKTmxr3P9cICFcsMcwodK5sAsw&gclsrc=aw.ds

Alternativt slå ett långt band runt typ som man gör med en resväska?
  • Mendudå
    myskmalva skrev 2015-01-02 16:20:56 följande:

Hur gjorde du förra gången? www.familjeliv.se/forum/thread/73318464-hindra-att-oppna-ett-skap-infor-fest

Om du hade läst hennes kommentarer i tråden du länkade till så hade du lätt kunnat läsa att hon skippade att ha fest.

TS, kan du sätta ett lås med lång bygel över knopparna? Typ denna: www.clasohlson.com/se/H%C3%A4ngl%C3%A5s-Cocraft-med-l%C3%A5ng-bygel/31-277?LGWCODE=310277000;83823;4797&ds_e_ad_type=pla&gclid=CKTmxr3P9cICFcsMcwodK5sAsw&gclsrc=aw.ds

Alternativt slå ett långt band runt typ som man gör med en resväska?
  • myskmalva
    Mendudå skrev 2015-01-02 16:30:05 följande:
    Om du hade läst hennes kommentarer i tråden du länkade till så hade du lätt kunnat läsa att hon skippade att ha fest. TS, kan du sätta ett lås med lång bygel över knopparna? Typ denna: www.clasohlson.com/se/H%C3%A4ngl%C3% A5s-Cocraft-med-l%C3%A5ng-bygel/31-277?LGWCODE=310 277000;83823;4797&ds_e_ad_type=pla&gclid=C KTmxr3P9cICFcsMcwodK5sAsw&gclsrc=aw.ds Alternativt slå ett långt band runt typ som man gör med en resväska?

Aha, tack! Jag tyckte jag läste allt men jag missade det (är inte helt god vän med nya fl). Ja, då kan det ju finnas anledning att ta upp ämnet igen. Jag tycker nog att det verkar klokast att prata med pappan om saken. Om han vet och är okej med att ts tar hem ett stort gäng kompisar så borde han inse att någon av dem kan vara lite för intresserad av hans sprit. Han borde vara omtänksam om sin dotter/son och låta hen slippa hålla stenkoll på spritskåpet hela kvällen.
  • Longlinda

Han tror endast någon enstaka ska dricka och att jag kan lita på alla som är där.

• myskmalva
    Longlinda skrev 2015-01-02 17:26:42 följande:
    Han tror endast någon enstaka ska dricka och att jag kan lita på alla som är där.

Oj. Så han tar kort på allt för att han inte litar på sin egen avkomma men deras vänner litar han blint på? Jag tror att han behöver tänka igenom sitt resonemang ett par varv till. Eller är det du som har lurat i honom att du litar på kompisarna?
  • Longlinda

Jag som lurat honom att jag känner alla jätte bra.

Han har tagit kort på spriten för att jag och mina syskon har tagit ur skåpet och nekat.

Svar på tråden LÅSA ETT SKÅP