• Sannapanna01

förvärkar v.32?

Hur vet man om man har förvärkar eller om det bara är ligamenten som spänner?
    Ibland får jag mensvärk och det känns inte alls som ligamentsvärkar (ligamenten stramar mer) detta är mer en molande värk som kommer lite då och då. Det sitter liksom som ett band långt ner på magen.
    Är det kanske förvärkar jag har? I så fall, vad gör man åt saken? Och hur ver man skillnaden?
    Har kontorsjobb och sitter ner mycket under dagarna, så vila hjälper inte.
    Usch, nu känner jag mig som värsta gnälltant. Men tro mig, jag gnäller inte i första taget. ;)

Är i vecka 32.

• Svar på tråden förvärkar v.32?
  • snusmumriken

Jag fick förvärkar från v. 22, kändes inte så mycket utan magen spände sig och blev stenhård. Du ska väl inte göra så mycket, din kropp förbereder sig bara för att föda barn :)

• Sannapanna01

Då kanske inte det är förvärkar då den inte blir hårdare/mjukare utan den är "vanligt" hård hela tiden. Jag har bara som en mensvärk hela tiden, ibland mer och ibland mindre. Släppte det för dig någon gång? Eller du hade det enda till bf?

• snusmumriken

De fortsatte hela graviditeten, började göra ont i slutet, hade tidigt regelbundna förvärkar i timmar som sedan avtog. Prata med din bm om du är orolig, men i mina öron låter det helt normalt :)

Svar på tråden förvärkar v.32?