• Tatte

Din resa

Till vilket land har varit din bästa resa? Från mitt perspektiv var det Kroatien vid Adriatiska havet, så skööönt!

• Svar på tråden Din resa
  • PassionE

Åh så svårt att välja! Uruguay hade jag inte förväntningar på men där var allt så himla bra, blev väldigt positivt överraskad. Absolut ett av mina favoritställen!

Sen är det ju svårt att inte gilla karibiska öar, har bara varit på två, så får säga Kuba med =)

• Spana

Svårt att välja! 
    Jag gillar Italien väldigt mycket! Dit åker jag gärna med min man. 

Brasilien gillade jag också väldigt mycket! 

Thailand också förstås.. Tungan ute

• Tatte
    Spana skrev 2015-01-02 21:07:57 följande:

Svårt att välja! 

Italien ligger också vid Adriatiska havet på den ena sidan. Om du gillade Italien kan jag garantera dig att du kommer älska Kroatien, ett mycket bra tips bara! Flört
  • Spana
    Tatte skrev 2015-01-02 21:12:50 följande:
    Italien ligger också vid Adriatiska havet på den ena sidan. Om du gillade Italien kan jag garantera dig att du kommer älska Kroatien, ett mycket bra tips bara! Flört
    Ja Kroatien ska vara väldigt fint har jag hört! Glad
    Har faktiskt aldrig varit där.. Nån gång ska jag nog ta mig dit! 

Men Italien.. Dessa bilturer runt detta vackra land.Hjärta
  • Hanne

Jag gillar till exempel Lofoten i Nordnorge, Ligurien i Italien och New York. Nya Zeeland och Australien var också fantastiskt. Men Sverige är också magiskt, till exempel Jämtlandsfjällen, Fårö, Stockholm skärgård, kusterna runt Skåne med mera.

• PassionE
    Spana skrev 2015-01-02 21:07:57 följande:

Svårt att välja! 

Och maten i Italien, man kan ju avlida lycklig där!
  • Spana
    PassionE skrev 2015-01-02 21:20:31 följande:
    Och maten i Italien, man kan ju avlida lycklig där!
    mmmm.... :) och vinet, och naturen, och maten, och språket, och byggnaderna, och historian, och maten... Tungan ute haha
  • korfu08

Azorerna där hela familjen var i somras, vi var där på bröllopsresa för 10 år sedan och nu i somras åkte vi tillbaks. En underbar resa. Sedan gillar jag New york, åker gärna dit igen, och det blir nog att vi gör det, när dottern är lite äldre.

• Ewald01

Basta resmålen: Sverige är bra! Småland t.ex. eller åre.

Salzkammergut (Österrike) och Husum/Leck/Niebüll (norra Tyskland) gillade jag också mycket.

Resmål som jag inte gillade så mycket: Afritz (Österrike) och Ungern.

Idag har jag varit i Italien (Tarviso). Om man går på marknad där kan man knappast kolla på ngt utan att en säljare vill sälja ngt och säljarna är ibland lite lästiga .... men annars var det okej. Människorna där är mer temperamentfulla än t.ex. svenskarna. Om man t.ex. kör för långsamt med bilen (eftersom man kollar på ngt eller letar efter ngt) börjar vissa tjata i bilen backom. Där går väl allt "ravanti, ravanti" ...

• Ewald01
    Spana skrev 2015-01-02 21:54:25 följande:
    mmmm.... :) och vinet, och naturen, och maten, och språket, och byggnaderna, och historian, och maten... Tungan ute haha
    Men du glömde att nämna att det även finns lite lästiga säljare ibland :-P ... i Tarviso t.ex.
  • Bolide

Afrika-resan när vi åkte till Sydafrika, Kenya och Zanzibar slår högt. New York är ett favoritresmål som jag aldrig får nog av. San Sebastian var fint men matkulturen var något alldeles särskilt. Capri jag också förtjust i. Det går inte att välja..

• Mimmi77

Kan inte heller välja! Central Amerika (Venezuela upp till Mexico ) var magiskt för mig men så var det också min första riktiga långresa.
    Australien är ojämförbart med något annnat.
    Frankrike är en favorit i Europa.
    Sverige har inte mycket för mig,förutom på sommaren och då möjligtvis Helsingborg, västkusten o Gotland och Stockholms skärgård förstås.

Svar på tråden Din resa