• fredagsexemplar

    Bli gravid efter p-piller hur lång tid?

    Hallo, jag är en riktig nybörjare med allt som har med skaffa barn att göra.
    jag och min sambo har bestämt oss att vi är redo och har nu börjat bebisverkstan! MEN. Jag tänkte bara kolla om nån varit med om de som jag eller nån som har lite erfarenheter så jag kan få en liten input vad jag har att räkna med.

    Jag har ätit p-piller i 2 år. Då har jag ätit 3 kartor i rad och alltså haft mens var 3e månad. Jag slutade nu den 18 december. Åt mitt sista piller och de var den sista på 3e kartan. Jag fick mens som vanligt då strax efter. Den kom den 21 dec. Har haft sex nu den 31 och idag. För enligt kalendern som är jag som mest feril och borde ha ägglossning nu den 4 januari. 
    Men har ingen aning om jag kommer ha de som vanligt eller ej.
    Ingen aning om jag ens kommer ha ägglossnig. 

    Kan man bli gravid såhär kort efter man slutat äta preventivmedel?? Någon som har gjort som jag? Lyckades ni? 
    Ska jag ha sex den 4e också eller ska jag ha sex typ var och varannan dag denna månad då jag inte kan min kropp än, då de vart lite hipp som happ ?

  • Svar på tråden Bli gravid efter p-piller hur lång tid?
  • Anonym (varitmedomsamma)

    hej! det kan vara möjligt med att du kan bli gravid så här fort. 
    din mens kan bli oregelbunden eller inte komma alls. eftersom dina p-piller har gett ut hormoner och när du slutat med dom så måste kroppen ställa om sig.

    alltså kan du inte bli gravid förrän din mens kommit eftersom du då inte har ägglossning. även om du fick din mens efter p-pillerna kan det dröja upp mot 6 månader tills du får den igen. pga alla hormoner som måste bli rätt.

  • Anonym (varitmedomsamma)
    Anonym (varitmedomsamma) skrev 2015-01-02 21:46:27 följande:

    hej! det kan vara möjligt med att du kan bli gravid så här fort.