• Vlad

Gratis eller löjligt billiga nöjen/hobbys

I en annan tråd kom frågan upp om gratis eller billiga hobbys. Jag tänkte att ämnet förtjänar en alldeles egen tråd så att fler än de som läser just den tråden kan komma med input.

Mitt eget bidrag till ämnet är att jag:

- joggar (under förutsättning att man har ett par skor) promenader hör väl också till kategorin.
    - skriver (visserligen har jag gått kurs i det, men det behöver man ju inte)
    - lagar mat (mat kostar ju såklart, men det gör det ju ändå)

Någon nämnde distanskurser på högskola/ universitet. Det tyckte jag lät riktigt intressant!

• Svar på tråden Gratis eller löjligt billiga nöjen/hobbys
  • Kereza
    Magdans - Finns bra kurser på Youtube. 
    Pilates - Samma sak där.
    Måla/Rita - Inte gratis, men kan vara ganska billigt utöver den första investeringen i pennor/färger.
    Sjunga - Bland det bästa som finns. Och helt gratis.
    Spela ett instrument - Igen, första investeringen (instrumentet) kostar - sen är det helt gratis :) 
    Yoga - Finns gratis info online.
    Jonglera - saker att träna med kostar inte mycket.
    Fotografera - En kamera kostar, om man måste ha en superbra, men sen är det billigt! 
    Skriva - Har du redan sagt, men det är alldeles otroligt roligt och givande. Och väldigt billigt.

Sen kom jag inte på mer just nu :/ 
  • Crea Diem

Virka, sticka. Garner går att hitta mycket billigt på loppis. Det går även att klippa uttjänta lakan i remsor och virka trasmattor eller korgar! Instruktionsfilmer finns på youtube!

• Crea Diem

Det finns även stickcafé i tex garnbutiker eller hos husmodersföreningar som är gratis, där kan man fråga andra entusiaster om hjälp om man inte kan!

• Jag är bara jag

Köpa billiga böcker på loppis-här kostar pocketböckerna en krona eller max fem om de nyss kommit in.

• enannanmaria

Biblioteket har massor med gratisnöjen förutom böcker och tidningar. Skiljer kanske mycket beroende på var man bor, men här är det allt ifrån föredrag, teater och författarbesök till att låna sällskapsspel, tv-spel och filmer.

• Flash Gordon

Samla på frimärken lär ju kosta näst intill gratis idag år 2015. En hobby på dekis.

• reagan

MOOC-kurser (Massive Open Online Course), distanskurser för den som talar engelska eller annat "stort" språk. Otroligt brett utbud och möjligheter att interagera med klasskamrater över hela världen.

Kurserna är gratis men kräver tillgång till dator med internetuppkoppling.

Googla MOOC eller se länkar i Wikipedias artikel: 
    sv.wikipedia.org/wiki/Mooc-kurs

Svar på tråden Gratis eller löjligt billiga nöjen/hobbys