• 5barnsmamma85

Yrsel

Näe nu får det vara nog med detta. Jag väntar mitt 6:e barn nu i Maj. I varje graviditet så har jag så problem med att jag blir kallsvettig, yr i bollen och allt bara svartnar på nå vis. Läkarna och bm kan få inte förklara vad tusan de beror på. Blodtrycket ligger lite lågt, men absolut inte så det ska bli så här illa. Mina dagar funkar verkligen inte.. Det ända som hjälper är att ligga ner, vilket givetvis inte håller då vi har fem barn, tre hundar och ett företag att ta hand om. Jag kan inte åka å,handla själv utan mannen då jag allt som oftast måste avbryta å lägga mig ner. Efter dessa attacker blir jag heelt slut och får huvudvärk, när jag väl piggnat i efter det så börjar allt om igen. Sent på kvällen mår jag bättre igen och kanske kan få nåt gjort i hemmet. Fler som har dessa problem, som kan ge mig nå tips på hur jag kan ta mig igenom dagarna?

• Svar på tråden Yrsel
  • Lilj3

Har lite samma problem, men kanske inte lika illa som du. Är nu i vecka 31 och har haft det såhär sen vecka 25 ungefär. Mitt blodtryck ligger också lite lågt men ändå inom det normala. Nu har jag varken andra barn eller husdjur att ta hänsyn till och går hemma med graviditetspenning. Det enda som hjälper för mig är att vila, dricka mycket vatten och så brukar jag försöka få i mig en frukt eller nåt när jag känner att det börjar snurra. Kanske inte hjälpte dig så mycket, men jag lider med dig iaf.

Svar på tråden Yrsel