kan man köra detta i diskmaskinen??!!
hejsan undrar om mankan köra sina bakformar - aluminium formar i diskmaskinen... hittade jätte fina på loppis och de länns frächare att köra i maskinen...
hejsan undrar om mankan köra sina bakformar - aluminium formar i diskmaskinen... hittade jätte fina på loppis och de länns frächare att köra i maskinen...
hej! har hört att man inyte ska diska aluminium i maskin. mEn jag brukar göra det endå!
Varför man inte ska göra det vet jag ej...
aluminium är ingen höjdare i diskmaskin tyvärr....
Vet inte riktigt men har för mig att det är aliminium som blir förstört i diskmaskin. Har råkat diska ett antal vitlökspressar genom åren som blivit obrukbara. De släpper ifrån sig svart "färg".
ja min svärmor säger att man absolut inte ska köra i maskin.. men sen har ja hört att folk gör de ändå.... hmmm kankse göra de iaf....
tack för snabbt svar!
de blir väl bara flammiga?
det är väl inte skadligt?
men om man bara diskar formarna för sig själva då?? är ca 100st bakelseformar och har verkligen ingen lust att diska förhand
men guud!, varför har du inte engångs?
går fortare att diska för hand...för eländena bara vänder på sig och far runt i diskmaskinen iaf...
har provat...
evighetsarbete att diska är de iaf
Prova med en först då!
kan man ha de ??? då sväller ju kakorna så blir dom ju ojämna...inga bull/muffins formar som ja köpt
Aluminium blir förstört i diskmaskinen. Jag diskade en kastrull i aluminium som blev alldeles matt efteråt. Rostfritt går däremot bra.
jaja kanske bara till att sätta igång och diska för hand då *sucka*:P
hehe jag har då alltid köpt engångs, aluminium- inget fel på mina muffins/kladdkaka..
klart man måste ha de där bakformarna om man ska göra riktiga kakor...som fyllda formar osv...
funkar inte med pappersvarianterna då
turia: funkar det till mazriner och sånt som ska klämmas ut i formarna?
ja om man inte e så petig..bara rulla til en boll o trycka ut med en sked
tack för era snabba svar!
diskar du aluminium i maskinen blir det så där otäckt o ta i lite matt i utseendet.. är du säker på att det är aluminium skulle jag tipsa om handdisk...du kan ju låta dom ligga idiskmedel o vatten en stund först o sen diska dom med svamp el diskborste noganoga..