Vecka 7 och ont i magen?
Jag är i vecka 7 och har som håll fast mitt på magen istället för på sidan, det gör riktigt ont.
Någon som haft nåt liknande, eller vet vad det kan vara?
Jag är i vecka 7 och har som håll fast mitt på magen istället för på sidan, det gör riktigt ont.
Någon som haft nåt liknande, eller vet vad det kan vara?
HEJ!! Undrar om det är vad jag har?
Är i v.6+5 (snart v.7)
Åkte in på akuten inatt för jag har sedan jag blev gravid haft svårt att andas. Har räknat med att det skulle vara så då blodvolymen ökar så mkt.. men inatt var det som kramp över bröstkorgen och har haft fruktansvärd smärta i hö. sida av bålen. De gjorde EKG och tog blodprover.. men sen fick jag åka hem, de vet inte vad det är..
Läkaren misstänker att det KAN vara inflammation i musklerna runt bröstkorg och bröstrygg..
Håll-känslan du beskriver känns som min smärta nu idag, då den inte är lika akut utan "bara" ganska ont.
Har du ont när du rör dig eller ligger i vissa ställningar eller när du andas djupt?
Det har jag.. förbannat ont.
Är också i vecka 6+5 idag! (På tal om det )
Ja det låter som vi har något liknande, har jäkligt ont när jag ligger på rygg bland annat, eller när jag går, det är då jag har kännt det som mest men nu börjar det även komma när jag sitter också.
Inatt hade jag så ont att jag var tvungen att dra upp benen mot magen då släppte det lite men gjorde fortfarande fruktansvärt ont!
Du--- idag har jag haft VÄRSTA utomjordiska gaserna och diaréerna!
Och smärtan har lättat. Har när jag tänker efter varit hård i magen länge.
KAN det vara "så enkelt" att vi har kolik för vuxna typ, hehe?
Alltså jag har ju läst att gaser och tarmproblem kommer som ett brev på posten i början - för att matsmältningen minskar i effektivitet när man är gravid?
HOPPAS det är bara det.. för sån smärta är aldrig kul.
Köp alvedon, det är ofarligt för barnet, så du kanske kan sova lite..
Och hör av dig igen så jag vet hur du mår!
Psst. Visste inte att jag är i v.7 när jag är i v6.5 hihi. Nu lärde du mig något nytt!
Tusen tack
många kramar
Jadu det kan nog vara något så enkelt, har inte kunnat äta under den här tiden men nu ikväll så åt jag lite och det har faktiskt släppt lite, så där hade vi en del av förklaringen för mig
Tur att vi båda mår bättre.
Kramar
Jäkla tarmar *skratt*
kram!!
o det är inte ligamenten ni känner av??
det hugger till då man tex vänder sig i sängen, sätter sig upp hastigt eller lyfter tungt från golv? eller nyser o hostar?
Jag hade också så runt v 7-10. Fick svaret att det är sk "växtvärk", att livmodern växer och stramar. Det är normalt, men om man är orolig kan man ju kontakta sin bm.
Jag hade jätteont på ena sidan, det kändes som mensvärk...
Hjärtvännen v 32
Hej hjärtevännen och lill linda.. jo jag har typ mensvärk men det är inte den värken, den är mer molande.. det KÄNNS som om det skulle kunna vara ligamenten. Vad är det? haha.. hur medveten är jag? Att vara gravid är verkligen att plugga på och lära sig massa nytt. Men värken känns PRECIS som du beskriver hjärtevännen!!
Ska försöka hitta mer info men det vore toppen om du kunde hjälpa mig på traven
som sagt... mensvärk/molvärk = växtvärk... det kommer man inte undan. är det dessutom huggande o det sliter i magen är det ligamenten som töjs.
Ja växtvärk kan nog vara en till anledning, men nu är fatiskt allt som bortblåst