• Anonym (Klara)

PMDS-ångest förvärrad av premalex

Hej!

Jag har ätit 20 mg premalex i ca en och en halv månad nu och jag mår sämre än vad jag har gjort på många år. Vet inte om det beror på premalex eller något annat men jag har sådan obeskrivlig ångest. Det känns som om min PMDS är helt okontrollerbar. Jag bara sitter och söker på internet om PMDS och kan inte koncentrera mig på något annat. Bara ältar mina problem med min man och mina stackars barn får se sin mamma bara stirra på mobilen helt galet. Min gynekolog sa att det kan ta ett par månader innan premalex ger full effekt. Men så här ska man väl inte må? Är det sk. insättningssymptom? Har någon annan mått så här i början för att sedan må bättre?

• Svar på tråden PMDS-ångest förvärrad av premalex
  • Anonym (Flippan)

Jag äter Cipralex vilket är samma som Premalex, dvs de innehåller escitalopram båda två. Äter det för ångest, panikångest och pms. Kan säga att jag har haft värre pms, varit skitsur och ångest, dock har det varit mindre dagar än det var innan tabletterna då det höll på två veckor. Men jag trodde verkligen att jag skulle slippa pms:en helt, men icke.

Det kan ta tid för tabletterna att verka, så håll ut ett tag till. Har det inte vänt efter ett tag så kanske du ska byta till något annat preparat.

• Anonym (Klara)

Hej och tack för ditt svar! Jag ska hålla ut ett tag till med premalex.

Hur länge har du ätit Cipralex?

• Anonym (Klara)

Hej och tack för ditt svar! Jag ska hålla ut ett tag till med premalex.

Hur länge har du ätit Cipralex?

• Anonym (Flippan)

Har bara ätit dom i två månader, de första två veckorna åt jag 5 mg och efter det 10 mg. Så jag får väl också ge det lite mer tid kanske.

Innan åt jag Sertralin men de hjälpte inte mot pms:en.

Ja håll ut lite till, det kan ta lång tid innan allt stabiliseras.

Hoppas det löser sig för dig, pms är ett helvete, som påverkara allt.

• Anonym (T)

Här är en till som började med premalex i söndags 5mg o har värsta ångesten och social fobi. Orkar inte! Funderar på att öka dosen men är rädd för att jag ska gå i bitar.

Jag bete'er mig så konstigt så folk på jobbet undrar osv

Blir det bättre tror ni?

Svar på tråden PMDS-ångest förvärrad av premalex