• annaa83

Glutenintolerans?? 1 åring

Hej!

Undrar om ni har historier om hur era barns glutenintoleranser upptäcktes, hur de mådde innan och hur snabbt efter glutenfri kost de började må bättre!?

Finns det barnmatsburkar som är glutenfria? 

Vår 1 åriga kille har inte testats än, men jag misstänker glutenintolerans. Sover väldigt oroligt och har gjort det sen han började äta mat.
    hård, eller lös i magen. 

• Svar på tråden Glutenintolerans?? 1 åring
  • Saspenberg

Hej min 1,5 åring har hft problem med magen hit o dit men skulle mer gissa på outvecklad mage. Tänder kanskr?

• AHeddaI

Vi upptäckte gluten på våran dotter när hon var 1,5 år. Det började med att hon förlorade mycket energi och sov mycket mer än genomsnittligt för hennes ålder. hon tryckte ofta på magen för att visa att hon hade ont och då valde vi at åka och testa henne. Mycket riktigt hade hon gluten och nu mår hon mycket bättre. Jag gjorde egen burkmat till henne och frös eller kylde in då visste vi vad som var i den. Nu när hon har ätit glutenfritt i 6 månader så mår hon mycket bättre och har fått tillbaka sin energi och hon har inte ont imagen längre.

Jag hoppas detta kan hjälpa dig lite. Om du tror ditt barn kan ha gluten så tycker jag verkligen ni ska åka och testa!!

• AHeddaI
    AHeddaI skrev 2015-01-05 14:07:20 följande:

Vi upptäckte gluten på våran dotter när hon var 1,5 år. Det började med att hon förlorade mycket energi och sov mycket mer än genomsnittligt för hennes ålder. hon tryckte ofta på magen för att visa att hon hade ont och då valde vi at åka och testa henne. Mycket riktigt hade hon gluten och nu mår hon mycket bättre. Jag gjorde egen burkmat till henne och frös eller kylde in då visste vi vad som var i den. Nu när hon har ätit glutenfritt i 6 månader så mår hon mycket bättre och har fått tillbaka sin energi och hon har inte ont imagen längre.

Jag hoppas detta kan hjälpa dig lite. Om du tror ditt barn kan ha gluten så tycker jag verkligen ni ska åka och testa!!

förlåt för bokstavs missarna, hoppas du förstår i alla fall ;)
  • annaa83

tack för ditt svar, fick nyss en telefontid till läkare så jag hoppas de vill testa honom så jag slipper gå och undra. Inte kul att mata honom med mat som ev gör honom dålig. 
    sov ditt barn oroligt innan ni fick veta? 

• AHeddaI
    annaa83 skrev 2015-01-05 14:16:55 följande:

tack för ditt svar, fick nyss en telefontid till läkare så jag hoppas de vill testa honom så jag slipper gå och undra. Inte kul att mata honom med mat som ev gör honom dålig. 
    sov ditt barn oroligt innan ni fick veta? 

Hon vaknade ganska ofta men annars märkte vi inget på henne
Svar på tråden Glutenintolerans?? 1 åring