• isabelless

90-talister med BF 2015!

Jag tänkte att det kanske vore kul med en tråd för oss 90-talister som har BF 2015! Kul att kunna följas åt, speciellt om man är i ungefär samma ålder! Berätta gärna om er själva och även BF så kan vi skriva en liten lista kanske? 

Jag och min sambo sedan 2 år tillbaka väntar vårt första barn, vi har BF den 28 augusti 2015 och (tror) jag är i vecka 7 (6+1). 

{#emotions_dlg.flower} BF 2015 {#emotions_dlg.flower} 
    28/8 - isabelless, första barnet
  • Svar på tråden 90-talister med BF 2015!
  • MiaIa90

Jag född 90 och min sambo väntar vårat första barn i juli:).
    Jag är idag i vecka 11+5:).

• isabelless
    MiaIa90 skrev 2015-01-04 13:59:34 följande:

Jag född 90 och min sambo väntar vårat första barn i juli:).
    Jag är idag i vecka 11+5:).

Vad kul! Härligt att ha kommit till vecka 12! 
    Då kan jag ju passa på att fråga dig som är lite före mig, när ringde du mvc och bokade tid för första mötet? Jag funderar på att göra det imorgon måndag men det kanske är lite tidigt eller? :) 
  • StarStruck

Jag är född 91.

Har två barn sen innan födda 2012 och 2014, nästa kommer 9/9.

Är gift med barnens pappa och vi har varit tillsammans i 4 år när bebisen kommer ^^

• Rödaskor

Hej

Jag är född 90 och väntar andra barnet. Tror jag har bf 25 aug. Varit tillsammans med min sambo i snart 6 år. Vi har en 3 åring tillsammans. 

Det var inte en planerad graviditet så det var lite av en chock när jag plussade några dagar innan nyår. Det är först nu jag har börjat smälta det. 

• MiaIa90
    isabelless skrev 2015-01-04 14:05:55 följande:
    Vad kul! Härligt att ha kommit till vecka 12! 
    Då kan jag ju passa på att fråga dig som är lite före mig, när ringde du mvc och bokade tid för första mötet? Jag funderar på att göra det imorgon måndag men det kanske är lite tidigt eller? :) 
    Jo snart vecka 12 på tisdag:). Enligt bm är jag i vecka 11 men appen säger 12.
    Jag ringde bm bara någon dag efter jag +a i vecka 6.
    och bokade in mig för ett hälso samtal sedan nu den 23jan ska jag på inskrivnings samtal:).
    Hoppas bara jag tar mig dit.
    Har sedan vecka 7-8 mått sjukt illa nästan hela dagarna kan inte äta på morgonen innan jag har fått kräkas och efter som jag har gjort en gbp (magsäcken) operation så kommer de bara upp vatten och saliv:/.
    Men efter jag har gjort de varje morgon så kan jag äta något litet sen måste jag äta med 2tim mellanrum hela dagen annars går mitt socker ner för mycket och magen blir tom så då kan jag kräkas igen om jag har otur.
    Sedan är jag så extremt trött hela tiden kan sova 9timmar och endå sova en stund på eftermiddagen igen. 
    Men ska kolla järnvärdet och så hos bm sen.

Hur mår ni andra?
  • VickanK

vad kul med en 90-talist tråd :D Jag och min sambo är 92:or och väntar första barnet i augusti. Vet inte exakt vilken vecka jag är i men runt vecka 8 tror jag :) 

• Rödaskor
    MiaIa90 skrev 2015-01-04 14:57:17 följande:
    Jo snart vecka 12 på tisdag:). Enligt bm är jag i vecka 11 men appen säger 12.
    Jag ringde bm bara någon dag efter jag +a i vecka 6.
    och bokade in mig för ett hälso samtal sedan nu den 23jan ska jag på inskrivnings samtal:).
    Hoppas bara jag tar mig dit.
    Har sedan vecka 7-8 mått sjukt illa nästan hela dagarna kan inte äta på morgonen innan jag har fått kräkas och efter som jag har gjort en gbp (magsäcken) operation så kommer de bara upp vatten och saliv:/.
    Men efter jag har gjort de varje morgon så kan jag äta något litet sen måste jag äta med 2tim mellanrum hela dagen annars går mitt socker ner för mycket och magen blir tom så då kan jag kräkas igen om jag har otur.
    Sedan är jag så extremt trött hela tiden kan sova 9timmar och endå sova en stund på eftermiddagen igen. 
    Men ska kolla järnvärdet och så hos bm sen.

Hur mår ni andra?
    Om man är i t ex v 11+3 så brukar appar och liknande säga att man är i vecka 12, medan barnmorskan räknar att man är i vecka 11. Samma sak, bara olika sätt att säga det på.  

Jag mår illa men kräks inte som tur är. Med första barnet mådde jag bara illa vid ett tillfälle men denna graviditet så mår jag illa hela tiden. Äter jag så brukar det lugna sig en stund men sen börjar det igen. 
  • Studenten1

Väntar mitt första barn i Juni :) Inte det minsta planerat men helt fantastiskt i alla fall! Har varit tillsammans med min sambo i 2,5 år! Är 92:a! 
    Jag har mått illa och spytt fram till förra veckan (v.17) Är betydligt tröttare än normalt. Levde i princip på smörgåsar och yoghurt ett tag, men har nu äntligen börjat kunna äta "normalt" igen (äter lchf). 

• MiaIa90
    Rödaskor skrev 2015-01-04 15:53:22 följande:
    Om man är i t ex v 11+3 så brukar appar och liknande säga att man är i vecka 12, medan barnmorskan räknar att man är i vecka 11. Samma sak, bara olika sätt att säga det på.  

Jag mår illa men kräks inte som tur är. Med första barnet mådde jag bara illa vid ett tillfälle men denna graviditet så mår jag illa hela tiden. Äter jag så brukar det lugna sig en stund men sen börjar det igen. 
    Ahh oki då är jag i vecka 12 och hoppas illamåendet går tillbaka lite men jag tror inte de de har nog mer men operationen att göra en gravideteten. 
    Men de är jobbigt att kräkas blir helt matt i kroppen och att de inte kommer något mer en vatten saliv och luft. 
    Snart dags att äta igen känner jag åt för 1,5timma sen. 
    Svårt att få i sig all vatten man ska få i sig inte ens fått i mig 1liter i dag och ska helst få i mig 1,5liter per dag. 
  • Rödaskor

Jag undrar vad ni skulle tycka om att göra en ny tråd/grupp som är låst för andra?

Jag vill gärna vara med i en grupp och prata med andra, men är inte jätte bekväm med att tråden är öppen så att massor andra människor kan se vad man skriver. 
    Speciellt inte om man ska lägga upp någon bild sen. 

Jag har inte jätte koll på fl men man kan väl göra en grupp för oss 90-talister som man får ansöka om att få vara med i? Så att bara vi ser innehållet.

Svar på tråden 90-talister med BF 2015!