Hur är reima i storlekarna?
Hej!
Tittar på en skaloverall till dotra. Undrar hur reima är i storlekarna?
Hej!
Tittar på en skaloverall till dotra. Undrar hur reima är i storlekarna?
Åtminstone ReimaTec är stora enligt storlek, så skulle tro vanliga Reima då också är det.
Vi har en skaloverall från reima, den är normal i storlek jämfört med barnets längd.
Har även två skaljackor och tre vinteroveraller reima och reima tec plus upplever de som storleksenliga. Hon har även isbjörns skaljackor och de är större fast hon har den i en storlek mindre än reiman.
Beror säkert på vilken modell av reimas alla modeller också
Vi har skaloverallen som är utan uttagbart
foder. Bara skal så att säga
Tycker dom är stora i storleken. Min dotter har 92 i "vanliga" kläder. Hon har även 92 i sin Reima och jag får vika upp ärmarna lite på den. Annars är dom för långa.
Min unge är mini på alla håll så jag vet inte riktigt vad jag ska ta för storlek. Står rekommendationer efter ålder, men det brukar aldrig stämma på min dotter.
Dottern är 94 och overallen i 92, den är precis överallt, på gränsen till för kort i armarna
Min unge är mini på alla håll så jag vet inte riktigt vad jag ska ta för storlek. Står rekommendationer efter ålder, men det brukar aldrig stämma på min dotter.
Gå på längden och gå upp en storlek om du ska ha den till våren. Är hon 86 cm tex hade jag valt minst 92.
Reimas skaloveraller är väldigt mjuka och smidiga så man kan säkert gå upp två storlekar utan att det blir för klumpigt, så kanske hon kan ha det till nästa höst också.
De är lite olika tycker jag. Förra året hade dottern 80 hela vintern (då 86 i kläder i övrigt) och den passade bra. Vi hade även köpt en 86, men den var för stor.
Nu köpte vi en 92 (när hon börjat ha 98 i kläder), men den var i princip lika stor som nummer 86, så hon kunde ha den ett par månader, men passar bättre i 98 nu, dvs samma som övriga kläder.
En del affärer säljer ju Reima så att man kan prova först, och sedan gå hem och köpa billigare på nätet om man vill.