• DickRex

Orgasmhuvudvärk - Vad göra?

Det finns något som heter "orgasmhuvudvärk" och som jag har haft under två kortare perioder tidigare i livet. Det var nog för 10 och 4 år sedan, och fenomenet uppträdde i samband med sex. Sprängande huvudvärk som eskalerade under upphetsningen och blev olidlig vid orgasmen (eller före det och man tvingades avbryta allt), för att sedan klinga av på några timmar. Jag var på sjukhuset då, och smärtpåverkan var så stor att pupillerna var olika stora, men de hittade inget trots röntgen. Nu är skiten tillbaka igen, och det är så frustrerande eftersom jag är nykär i en kvinna som är omättlig. Har googlat på det, men hittar inga tips på någon behandling. Har någon här varit med om detta och har några bra tips på vad man kan göra åt skiten? Det talas om att det kan ha med blodtrycket att göra, men jag har inget högt blodtryck i övrigt, så det skulle vara något som mer temporärt eller akut skulle sänka trycket då. Tips??

Läs inte det du tror att jag skriver mellan raderna. ...och använd bara egen erfarenhet för att påvisa skillnad, inte normen.
  • Svar på tråden Orgasmhuvudvärk - Vad göra?
  • Quexet

FÖLJER!!!
    Det finns inget värre än den där j*kla huvudvärken!

• Trubadur

Jag har också upplevt den hemska "orgasmhuvudvärken" ibland. Det är dock inte speciellt ofta och bara vid enstaka tillfällen. Inte längre perioder. Men jag tror jag fick det oftare när jag var yngre.

Jag har dock inte någon lösning på problemet. Men jag har fått för mig att huvudvärken är kopplad till om man har nån infektion eller något på gång eller inte. För ofta har det varit så att om jag har fått huvudvärken så har jag några dagar senare fått influensa eller nåt.

Att jag fick det oftare när jag var yngre har jag kopplat till att jag då åt sämre (mycket snabbmat). Men det är också bara en gissning och inget jag har några belägg för. :)

• DickRex

Kollat runt lite på engelska sidor också och när det gäller ansträngnings- eller orgasmhuvudvärk så handlar det ofta om att ta huvudvärkstabletter före. Uppfattar smärtan som så mycket kraftigare än vad någon tablett kan rå på, men det hade oväntat bra effekt på mig ändå.

De ofarliga orsakerena verkar vara infektion i kroppen eller uttorkning, vilket inte löses med en liter vatten före sex eller träning, utan med ett mer kontinuerligt intag av vatten. Jag vet att jag kan ha slarvat med detta. Dricker ofta bara 3 dl vätska på morgonen och sedan några koppar kaffe (vilket dessutom är vätskedrivande) under dagen. Varje kopp kaffe ska nu föregås av att jag tar mig ett glas vatten, och ett extra glas vid lunchen.

Läs inte det du tror att jag skriver mellan raderna. ...och använd bara egen erfarenhet för att påvisa skillnad, inte normen.
  • Anonym (a)

usch, låter jättejobbigt.
    Tror att du är inne på rätt väg här Dick, vätskebrist är överhuvudtaget inget att leka med,så det kan mycket väl vara en orsak.
    hoppas du blir av med problemet på det sättet, önskar dig lycka till. 

Svar på tråden Orgasmhuvudvärk - Vad göra?