• Anonym (Lollo)

Betyder det samma sak som "jag älskar dig"?

Min pojkvän och jag har varit tillsammans i 8 månader och han brukar säga "jag tycker om dig väldigt, väldigt mycket" men har aldrig sagt att han älskar mig. Betyder det samma sak?

Det känns nämligen som att han älskar mig, men jag vill inte fråga eftersom det skulle kännas fel att fråga en sån sak (har själv fått den frågan i tidigare relationer och känt mig tvungen att ljuga då).

• Svar på tråden Betyder det samma sak som "jag älskar dig"?
  • The TARDIS

Nej..att tycka om någon väldigt väldigt mycket är inte att älska någon, i mitt tycke.

• Hanne

Det är bara din pojkvän som kan ge ett svar på hur han menar när han säger så. I vilket fall är att tycka om någon väldigt mycket ett steg på vägen till att älska någon.

• Anonym (Tjej)

Jag tror att han egentligen älskar dig men känner att det är för tidigt att säga det eftersom ni inte ens varit ihop i ett år, speciellt om det känns så för dig. Min kille säger samma sak nu och har tagit upp vid ett tillfälle att han tycker att man ska vänta med att säga att man älskar varandra även om det kanske känns som att man gör det. Så det är nog samma för din Glad

• Anonym (Lollo)

Han har sagt att han älskar mig, så tydligen var det samma i hans värld.

Svar på tråden Betyder det samma sak som "jag älskar dig"?