Aborthjälp
Hej jag är i akut behov av att veta va om händer med min kropp! jag och min kille vill verkligen inte ha barn nu, vi är båda 18 år och har varken tid, vilja eller möjlighet!!!
Här är vår situation: Jag fick, det jag tror var ett missfall i vecka 8. Jag har efter det varit och kollat på en undersökning. jag gick därifrån glad över att dem sa att det hela var över. Det jag har läst är att därefter så ska man blöda i ca 3-5 dagar och mensen ska komma tillbaka efter 5-6 veckor.
jag blödde i ca 2-3 dagar, och nu är jag i vecka 16, snart 17 och mensen har fortfarande inte kommit. Mina bröst börjar nu att svälla lite. och ibland blir jag illamående (blev jag även annars förut också). Jag hade jättemycket symptom på graviditet innan missfallet, nu har jag bara dessa, inte alls samma känsla.
kan även vara bra att veta att jag har haft samlag efter första tillfället, där skydd användes (som vid första tillfället), kan jag ha blivit gravid igen utan att mensen har dykt upp? det hittade jag lite om på nätet.
Just nu är det julveckorna och alla mottagningar är stängda. Det jag försöker få till är ännu en kontroll och om det är något, en abort innan det är för sent
jag la upp detta förut med, det togs bort (kanske la upp det i fel kategori förut). men hjälp uppskattas!!! ska ringa vårdmottagningen nu, och jag vet att allt klinikerna igång nu kommande vecka, men kan man få en tid så snabbt? Är jag verkligen gravid? kan vårdpersonalen ha gjort en felbedömning?