• hemmamamma82

jobba i matbutik

Jag funderar på arbete i matbutik, typ ICA maxi eller liknande.

Nån som vet hur svårt det är att få jobb där?

Kan man få arbetstid efter önskemål tror ni? (Vill arbeta endast kvällstid 18-22)

Jag har erfarenhet av butiksjobb, dock inte i mataffär, arbetat ca 10 år.

• Svar på tråden jobba i matbutik
  • Punkster

Jag arbetade i ICA-butik innan jag sadlade om till fritidspedagog/lärare för 8-9 år sen. Att få jobb var inte svårt, det gällde att vara trevlig, social, arbetsam och intresserad. Att styra sin arbetstider var dock lite svårare. Jag fick arbeta när det behövdes, vilket sällan var kvällar då det var betydligt lugnare i affären. Inom handels har man dessutom 100% OB-tillägg på kvällar och helger, vilket ofta gör att handlarna inte är så intresserade av att schemalägga mer personal då än absolut nödvändigt. Ägaren och hans fru brukade själva jobba då för att spara lite pengar. Jag jobbade oftast från lunch fram till 17-18 på kvällarna. De dagar när det kom varor fick jag ibland jobba från 8 på morgonen för att hjälpa till att packa upp. Kring storhelger fick jag också arbeta extra mycket.

• hemmamamma82

Tack för svar. Låter som du arbetade i en mindre butik(?)

Jag är föräldraledig och tänkte arbeta lite extra, alltså vara hemma på dagen då min man arbetar så när han kommer hem kan jag åka och jobba. Kan inte ta dagpass då jag har en liten hemma.

Jag tänker fråga om jobb i en stor matbutik och kanske att jag har tur som kan få timanställning då endast på kvällar. Tänkte inte jobba varje kväll utan kanske 3-4 kvällar/vecka.

Tar gärna emot fler svar från de som har erfarenhet

• Punkster
    hemmamamma82 skrev 2015-01-07 20:09:07 följande:

Tack för svar. Låter som du arbetade i en mindre butik(?)

Jag är föräldraledig och tänkte arbeta lite extra, alltså vara hemma på dagen då min man arbetar så när han kommer hem kan jag åka och jobba. Kan inte ta dagpass då jag har en liten hemma.

Jag tänker fråga om jobb i en stor matbutik och kanske att jag har tur som kan få timanställning då endast på kvällar. Tänkte inte jobba varje kväll utan kanske 3-4 kvällar/vecka.

Tar gärna emot fler svar från de som har erfarenhet smile1.gif

Jag jobbade i en ICA Supermarket-butik, alltså en butik av "mellanstorlek".

Fråga kan man ju alltid. Och det finns ju många butiker att fråga i. Lycka till!
  • hemmamamma82
    Punkster skrev 2015-01-07 21:17:58 följande:

Jag jobbade i en ICA Supermarket-butik, alltså en butik av "mellanstorlek".

Fråga kan man ju alltid. Och det finns ju många butiker att fråga i. Lycka till!

Tack!
Svar på tråden jobba i matbutik