• Anonym (Avgå!)

Stör mig på er sena 50-talister, 60-talister och tidiga 70-talister.

Jag är trött på er 60 talister och ni som är födda på tidigt 70 tal. Jag är även trött på er som är födda sent 50 tal.

Ni tror er vara reformerade och lever ett "i dont care"-liv. Ni ser ner på traditioner, giftemål, kultur, religion etc etc. Ni släpper era barn lösa, byter sambo varannan vecka, tycker det är okej att sexa omkring osv osv.

Så tröttsamt!

Ja, jag är svensk. Jag är född tidigt 90 tal. Vi, den nya generationen, månad om allt jag beskrev! Sluta hjärntvätta oss tack. Jag och många andra i min ålder ät trötta på det. Känns som att min generation försöker ta tillbaka det våra mor och farföräldrar hade förr. En bättre tid helt enkelt.

Försöker ni leva i protest eller vad är det fråga om??

• Svar på tråden Stör mig på er sena 50-talister, 60-talister och tidiga 70-talister.
  • rocker

Känner inte alls igen mig. Jag är född 1970 och har barn som är födda 1992 och 1996.Jag har verkligen inte släppt mina barn löst och levt det liv som du påstår att tidiga 70talister gör.

Sedan att ni 90talister tar tillbaka ett bra liv det har jag inte heller sett något av. Vilken åldersgrupp är med i BigBrother och Paradise Hotel på tv?

Du har väl helt enkelt träffat på sådana människor i ditt liv som du stör dig på men dra inte alla över en kam liksom tack.

• ölburk2

Känner inte heller igen mig vad gäller barn å förhållanden...
    Men visst, den åldergrupp du räknar upp, har helt klart en långt mer avslappnade inställning till livet, än unga har idag.., kanske därför så många unga idag har så förbannat mycket psykiska problem.

Jag fattar inte hur dagens unga kan lyckas skapa så många problem av absolut ingenting, släpp skiten å gå vidare, ni beter er många ggr som sämsta sortens TV-såpa.., kanske det är därifrån ni fått era "sanningar"?

Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • Anonym (LOL)

Men snälla du. Låt människor leva hur fan dom vill. Jag är ledsen om dina föräldrar skiljde sig när du var liten och det skapade någon bitterhet hos dig som du nu ska hata världen för, men lägg ner för fan.

Och btw, religion är inget annat än hjärntvättande skit snack som köps av otrygga individer som behöver en pappa i skyn och något som tar hand om deras ångest för att dö. ( inte ens lönt att diskutera detta med mig, folk får tro vad fan dom vill, men försök inte tvinga på mig er jävla religion.)

• Anonym (LOL)
    Anonym (LOL) skrev 2015-01-05 13:51:41 följande:

Men snälla du. Låt människor leva hur fan dom vill. Jag är ledsen om dina föräldrar skiljde sig när du var liten och det skapade någon bitterhet hos dig som du nu ska hata världen för, men lägg ner för fan.

Och btw, religion är inget annat än hjärntvättande skit snack som köps av otrygga individer som behöver en pappa i skyn och något som tar hand om deras ångest för att dö. ( inte ens lönt att diskutera detta med mig, folk får tro vad fan dom vill, men försök inte tvinga på mig er jävla religion.)

Med det vill jag tillägga att jag själv är 89:a.
  • Anonym (70 talist)

Det var det löjligaste jag läst. Jag tycker traditioner är viktiga, har varit gift med min man i 10 år och han är hör och häpna 60 talist, undrar vad TS säger om det. Vi är alltså en KÄRNFAMILJ, det finns. Vi har en underbar dotter på 8 år, vi firar normal jul med släkt och våra föräldrar och så.

Jag har inte släppt mitt barn löst, tar det ansvar föräldrar bör göra för sitt/sina barn, men du verkar ha en skruv lös, hoppas inte alla födda på 90 talet har det.

• Nyfiken gul

Är 70-talist och känner inte igen mig i beskrivningen. Är det nån som verkligen fläker ut sig i ett ego-liv utan att tänka på konsekvenserna är ju 90-talisterna.

Se bara på vilka som deltar i Paradis Hotel och Big Brother med flera..

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (Qwe)
    Anonym (Avgå!) skrev 2015-01-05 13:32:18 följande:

Jag är trött på er 60 talister och ni som är födda på tidigt 70 tal. Jag är även trött på er som är födda sent 50 tal.

Ni tror er vara reformerade och lever ett "i dont care"-liv. Ni ser ner på traditioner, giftemål, kultur, religion etc etc. Ni släpper era barn lösa, byter sambo varannan vecka, tycker det är okej att sexa omkring osv osv.

Så tröttsamt!

Ja, jag är svensk. Jag är född tidigt 90 tal. Vi, den nya generationen, månad om allt jag beskrev! Sluta hjärntvätta oss tack. Jag och många andra i min ålder ät trötta på det. Känns som att min generation försöker ta tillbaka det våra mor och farföräldrar hade förr. En bättre tid helt enkelt.

Försöker ni leva i protest eller vad är det fråga om??

Tror inte att det är en generationsfråga, det är snarare ditt umgänge du inte valt med omsorg.
  • Nyfiken gul

Det är väl snarare så att 90-talisterna tycker dåtidens traditioner och tänk är mossiga.

Hur många 90-talister är det inte som sitter med tonårsgraviditeter, tre brutna förlovningar och två pinsamma svanktatueringar från Thailand

..?

Hur många 90-talister värnar om äktenskap före barn , kärnfamilj och traditionellt julfirande?

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Ful Anka

Vill bara tillägga att är man född på 60-talet har man utstått tillräckligt många jular för att hoppa över några nu. 

This is my life and I don't care
Svar på tråden Stör mig på er sena 50-talister, 60-talister och tidiga 70-talister.